A digitális földfelszíni televíziózás hiányosságai
Kereskedelmi, hirdetői szempontból alig érdekes a magyar társadalom azon negyede-ötöde, amelyet a digitális földfelszíni televíziózás elér majd - mondta Róbert Ákos, az RTL Klub vezérigazgató-helyettese kedden, a tihanyi Media Hungary konferencián.
2008. május 27. kedd 17:07 - Hírextra
E csoport fele ötven év feletti, míg tízből nyolcan falusiak, heten inakítvak, háromnegyedüknek pedig nincs érettségije, ráadásul 75 százalékuk elégedett azzal a szolgáltatással, amit a szobaantennán keresztül kap. A fennmaradók is csupán 1500-1600 forintot - azaz a mostani előfizetési díjnál jóval kevesebbet - volnának hajlandók egy bőségesebb csomagért fizetni - sorolta.
Hozzátette, mire elindul a digitális földfelszíni sugárzás, ez utóbbi csoportot "biztonsággal fel fogják szívni" a mind több akciós ajánlatot kínáló kábelszolgáltatók; Róbert Ákos azt hangsúlyozta: a kontinens nyugati felén a nagy tévék - legyenek akár közszolgálatiak vagy kereskedelmiek - mindig többcsatornás modellben működnek.
Nemzetközi háttér, profi működés, folyamatos megújulás - szedte pontokba a sikeres jövő útját Várdy Zoltán, a TV2 vezérigazgatója, aki szerint egyre élesedik a piaci verseny, már csak azért is, mert a fiatalok mindinkább az új médiumok felé fordulnak, miközben egy év alatt 55-ről 79-re nőtt a magyar nyelvű csatornák száma.
Az MTV Network csatornacsaládot irányító Málnay B. Levente azt hangoztatta, ők a nehezen elérhető közönségcsoportok profi megszólítására törekszenek.
Mint mondta, akkor lehet a mainál jóval sokszínűbb a hazai tévés piac, ha a két nagy kereskedelmi csatorna mellé még két-három fel tud zárkózni annyira, hogy saját gyártású műsorokkal jelentkezhessen.
Forrás: MTI