Európa kedvenc márkái
Márkahűek az európai polgárok - ezt állapította meg az a felmérés, amelyet idén 16 ország állampolgárai körében végzett a Reader,s Digest Magazin. A közvéleménykutatásnak az volt az elsődleges célja, hogy kiderítsék, milyen márkák élvezik leginkább a biza
2008. május 28. szerda 07:00 - Hírextra
A megkérdezetteket a magazin 18 évnél idősebb előfizetői közül választották ki, akik önkéntesen vettek részt a felmérésben. Összesen 23 651 kérdőívet elemeztek ki - hangzott el egy keddi sajtótájékoztatón.
Míg 2001-ben - amikor először végeztek felmérést - 18 kategóriát vizsgáltak, a magyarországi lajstromban idén 35 kategória szerepelt.
Mobilszolgáltatók, gyógyszergyárak, kozmetikai márkák, utazási irodák, tévécsatornák, rádióállomások, kávé és tea, macska- és kutyaeledel, vitamin, üdítőital, fényképezőgép, babaápolási cikk, tévékészülék, számítógép, hajápolók, sportruházat, benzinkúthálózat gabonapehely, konyhai nagygépek, bankkártyák, mosóporok, csokoládéfélék, autógyárak, bankfiókok, biztosítótársaságok kedveltsége iránt érdeklődtek az előfizetőktől.
Volt olyan márka, amelyik évek óta vezet, például a gépkocsik területén az Opel, míg több első helyen változott a győztes neve. A mobiltelefon kategória győztese mind a 16 országban ugyanaz a finn márka, a Nokia lett. Hasonló a helyzet a Nivea német kozmetikai krém gyártójával.
A legkedveltebb márkák többsége multinacionális cég terméke, ugyanakkor például Magyarországon magyar termék nyert a gabonapehely, müzli kategóriában (Cerbona) vagy az ásványvíz kategóriában (Szentkirályi).
Az előfizetőknek arra is választ kellett adniuk - ha volt hozzá kedvük -, hogy mely országokban bíznak leginkább, melyik a kedvenc úti céljuk és konyhájuk.
A magyarok az osztrákokban bíznak leginkább és Ausztriát választották kedvenc úti céljuknak is. A magyar konyhán kívül - amelyet első helyre tettek a hazai olvasók - az osztrák következik a sorban és csak utána az olasz, míg az európaiak összességében az itáliai konyha mellett voksolnak.
Az európai eredmények is számos érdekességgel szolgáltak: az emberek általában a saját honfitársaikban bíztak leginkább - kivéve Németországot, Csehországot, Magyarországot és Romániát.
Az angliai és az Egyesült Államokbeli ételek a legismertebbek, de a legkevésbé megbízhatóak. Csaknem minden ötödik szavazat szerint ezek a konyhák megbízhatatlanok - állapították meg a magazin előfizetői.
Forrás: MTI