Chanel jó szimattal forgalomba hozta saját márkanevén a 12 ezer euróba kerülőt. A többi divattervező is követi példáját. Armani vasparipája például már 960 euróért kapható - írta a Corriere della Sera című olasz lap.
A városokban a dolog tetszik a zöldeknek és a kerekezést támogatják a polgármesterek is, mivel enyhíti a kocsiforgalmat, a benzinfogyasztást, csökkenti a környezeti károkat.
New Yorkban új bicikliutakat építenek és 115 dolláros büntetést fizet az az autós, aki ráhajt. Bár ez ellen a jövőben úgy kívánnak védekezni, hogy járdával, fákkal választják el a bicikli- és az autósávokat egymástól.
Chicagóban 500 dollár az autósok büntetése és olyan kerékpárkölcsönzőket terveznek, ahol a kerékpáros a visszaszolgáltatásakor le is tussolhat. Los Angelesben, ahol óriásiak a távolságok, a bicikli csak szűken vett helyi közlekedésre alkalmas, például a hollywoodi stúdiók között vagy az egyetemi campuson belül. Az oregoni Portlandben minden harmadik ember már most is kerékpáron közlekedik és számos út csak az övék.
Az új helyzetet azonban sok autós nem szívesen fogadja, s annak tudatában, hogy az utakat eredetileg nekik építették, rendszeresen elfoglalják a biciklisek helyét. Ez utóbbiak azonban kezdik megtalálni a védekezési módokat: hamis büntetőcédulákat tesznek a szabálytalankodók kocsijának szélvédőjére, lefényképezik és ezek a fotók megjelennek a mybikelane.com című honlapon.
A szkeptikusok szerint nincs semmi új a nap alatt. Az első biciklis fellendülés New Yorkban 1894-ben volt, amikor az utakat még hintók és lovak lepték el. 1
1970-ben a polgármester szeretett bele a kerékpárba, de a város nem követte. Tíz évvel később a következő polgármestert bűvölte el Pekingben a sok bicikli látványa. Visszatérve a kerékpárutakat jelöltetett ki még a Broadway-n és az Ötödik sugárúton is. A lelkesedés akkor sem tartott sokáig.
A jelenlegi polgármester, Michael Bloomberg optimista, ugyanakkor realista is. Tudja, hogy a városban sohasem lesz 23 ezer bérelhető kerékpár, mint Párizsban, nem jár az emberek kétharmada kétkerekűn, mint Koppenhágában, de elégedett lesz, ha a mostani 130 ezer kerékpáros 400-500 ezerre szaporodik. A városnak már ez is óriási tehermentesítést jelentene.