A Magyar Nemzet pénteken arról írt, hogy az átszervezések miatt körülbelül hatvan ember munkahelye szűnik meg, közülük akad, aki más irányító központban dolgozik tovább, mások mentőautókon teljesíthetnek szolgálatot. Egy-két dolgozónak pedig végkielégítéssel szűnik meg a munkaviszonya.
Győrfi Pál tájékoztatása szerint a mentőszolgálat csak azoktól kényszerül megválni - előreláthatóan néhány dolgozótól - akik egyik felkínált lehetőséget sem fogadták el.
Közlése szerint a változtatások a sürgősségi ellátás hatékonyabbá tételét, a betegek gyorsabb, megfelelőbb ellátáshoz jutását szolgálják.
A kommunikációs igazgató felidézte, hogy a segélyhívások korábban a legközelebb eső "hívásfogadó helyre" futottak be, ahol e tevékenység tárgyi és személyi feltételei is hiányosak voltak.
Az átalakítást a technikai feltételek megteremthetőségének függvényében, ütemezve végzik. 2006-ban a korábbi 86 helyett 26 központ jött létre (akkor még nem volt megoldható a telefonvonalak további centralizálása), a közeljövőben pedig (a szükséges szabályzások, munkaügyi folyamatok befejezése után) kialakul a 20 központból álló rendszer - írta közleményében az igazgató.
Az új rendszerben a segélyhívások az ország 20 hívásfogadó-mentésirányító központjába futnak majd be, ahol a kiépülő informatikai háttér, valamint a feladatra kiképzett szakszemélyzet tudásának segítségével a mentőegységek tevékenysége szervezettebbé, a segítség helyszínre érkezése gyorsabbá, biztonságosabbá válik.
Győrfi Pál szerint a hívásfogadó központ helyszíntől távolabbi elhelyezkedése nem rontja az ellátás színvonalát, a beteghez továbbra is a szükséges helyismerettel rendelkező, helyszínhez legközelebbi mentőegységet riasztják.