A Toyota lenyomta a General Motorst
A fogyasztói hangulat nyugati romlása ellenére jól teljesítettek az év eddig eltelt időszakában a japán autógyárak, több európai versenytársukhoz hasonlóan. Toyota is sikeresen zárta az első félévet, és eladásaival első ízben megelőzte a 76 évig világelső
2008. július 27. vasárnap 11:50 - Hírextra
A Honda a várakozásokkal ellentétben 8 százalékkal növelte adózott eredményét a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, 180 milliárd jenre (1,7 milliárd dollár). Az elemzők csak 135 milliárd jent vártak.
A javulás a kereslet növekedése mellett annak tulajdonítható, hogy emelték az árakat, csökkentették a költségeket, és így ellensúlyozni tudták az emelkedő energia-és nyersanyagár, illetve az erős jen negatív hatásait. A társaság megerősítette az év egészére szóló profit-előrejelzését, a 490 milliárd jent, üzemi eredményét viszont 630 milliárd jenre módosította 650 milliárdról.
A másik nagy japán autógyár, a Toyota is sikeresen zárta az első félévet, és eladásaival első ízben megelőzte a 76 évig világelső, amerikai General Motorst. A Toyota világszerte már az első negyedben több autót adott el, mint a GM - 2,41 milliót, míg a GM 2,25 milliót - az első félévben összesen 4,8 millió Toyota kelt el világszerte, 2 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A GM 4,54 milliót adott el, ráadásul a Toyotával ellentétben az amerikai csoport évek óta veszteséges.
Az év egészében 9,85 autót tervez eladni a Toyota, 5 százalékkal többet, mint tavaly.
Az augusztus 1-jén jelentő Nissan üzletmenetére egyelőre még csak a Renault eredményeiből lehet következtetni, miután a Nissan 44 százaléka a francia csoport tulajdonában van. Az idei első félévben a Renault 2,3 százalékkal növelte forgalmát az egy évvel azelőttihez képest a felzárkózó piacok hathatós segítségével, 20,94 milliárd euróra. Az adózott eredménye is több mint harmadával, mintegy 400 millió euróval 1,467 milliárd euróra javult a tavalyi első félévhez képest.
Jó előjel az is, hogy az ugyancsak a következő hetekben jelentő Mazda tarthatónak tartja idei értékesítési célját az Egyesült Államokban - 290 ezer kocsit szeretne ott eladni - ami nagy szó, hiszen a legtöbb autógyár éppen az amerikai piacon szenvedi el legnagyobb veszteségeit a benzinfaló terepjárók iránti kereslet zuhanása miatt.
Forrás: InfoRadio.hu