Egy igazán takarékos kicsike
A Mondeo és a Focus ECOnetic bevezetése után Ford a londoni Motor Show-n az új Fiesta környezetkímélő változatát is bemutatta. Az autó tervezésénél természetesen a szokásos fogyasztáscsökkentő bűvészmutatványokat sem nélkülözték, de a végeredmény mégis fi
2008. augusztus 6. szerda 10:28 - Hírextra
A gyári adat szerint az ECOnetic kombinált fogyasztása 3.7 liter gázolaj 100 kilométerenként, ami akkor is imponáló, ha figyelembe vesszük, hogy ez az érték főként a 3,19 literes(!) országúti fogyasztásnak köszönhető. Mindehhez a környezetvédők szívének is kedves, 98 g/km-es CO2 kibocsátás párosul.
Az ECOnetic-változatba az Ford alapból kisfogyasztású, 1.6 literes, 90 lóerős Duratorq TDCi dízeljét építették be. A különleges hangolásnak köszönhetően ez a motor a "takarékosban" 10 %-al kevesebb károsanyagot bocsát ki, mint az, amelyik a normál Fiesta-t hajtja.
A motor kalibrálásán kívül igen fontos szerepet játszik a konstrukcióban az a manuális, ötsebességes váltó is, amely az utolsó fokozatban 3.055:1 arányban gyorsít. A vezetőt a műszerfalon felvillanó zöld fény figyelmezteti, ha kapcsolni kell.
A tervezők az ECOnetic futóművét az alacsonyabbra ültetett Fiesta Zetec S-től vették át, ezzel az autó nemcsak sportosabb lett, de a légellenálása is csökkent, az aerodinamikai értékeit pedig az áramvonalasított kerékjárati ívekkel és sárvédőkkel javították tovább. A gumiválasztásnál is a minél kisebb gördülési veszteség elérése volt a cél, ezért 175/65 R14-es méretű, alacsony menetellenállású gumikkal szállítják a "kék ovális" jelenleg legzöldebb európai modelljét.
Forrás: 4x4 online