A híd nem biztonságos, elvesztette stabilitását: déli oldala omladozik, a boltívekből pedig potyognak a téglák. A közútkezelő a kritikus részt terelőtáblákkal zárta el a forgalom elől és mindkét oldalon óránkénti negyven kilométeres maximális sebességet előíró táblát helyezett el. Ennek ellenére az utósok a megszokott sebességgel hajtottak az útszűkületbe.
A táblák azóta megsérültek és az árokpartra kerültek, így már semmi sem figyelmeztet a veszélyre: a teherautók forgalma "zavartalan", a hidat semmi sem védi a leszakadástól - olvasható a cikkben.
A híd egésze nem balesetveszélyes, csak a déli oldala bomlott meg, ezért is vezették be a forgalomkorlátozást - mondta a lapnak Ékes Géza, a Magyar Közút Kht. keszthelyi kirendeltségének vezetője.
A cég hídmérnöke kidolgozta a technológiát, amelynek alkalmazásával a felújítási munkákat a híd lebontása nélkül is el lehet majd végezni. A rekonstrukció valószínűleg még ebben a hónapban megkezdődik - közölte a lap.