Újdonságokkal készül az LCP
A navigációs piac dinamikusan fejlődő nagyágyúja, az LCP Systems új partnerrel szerződött. Az eddigi ágazati húzónevek mellett innentől a Blaupunkt termékeit is forgalmazza – jelentette be a két cég közös sajtótájékoztatóján.
2008. augusztus 13. szerda 11:35 - Szalay Gergely
Nőknek is
Egyszerre három új készüléket dobott piacra a MIO, a navigációs készülékeket és szoftvereket forgalmazó cég. Az új Moov-sorozatába tartozó PNA-k az eddigi C széria családot váltják fel.
A könnyű és vékony Moov 200 3,5 inches sík képernyője kiváló nappali/éjszakai megjelenítést biztosít könnyen olvasható térképeinek köszönhetően.
A Moov 360 Europe készülék napjaink egyik leginnovatívabb és legstílusosabb GPS-e. A nagyszerűen megtervezett, szupervékony profil a legújabb technológiát, a Moov sorozatban használt SiRFInstantFixII GPS vevőt rejti magában. Bluetooth kihangosítással rendelkezik. A MOOV 360 előretelepített 38 európai ország térképét tartalmazza.
A könnyű és vékony MOOV készülékek az új SIRFstarIII GPS vevővel és SiRFInstantFix II GPS technológiával rendelkeznek, melynek köszönhetően, akár öt másodperc alatt "elindulhat" a GPS, gyorsabb az útvonal- és az újratervezés is.
Az új készülékek mellett megjelent az új 2008-as Mio Map is, amely rengeteg innovatív és egyedi Mio alkalmazással bővült. Az új szoftver egyszerűbben kezelhető menüvel, könnyebb kereséssel és lényegesen jobb térképnézettel rendelkezik. A térkép mindig a helyi nyelven mutatja a város- és utcaneveket. Cseh nyelven a Cseh Köztársaságban, magyar nyelven Magyarországon, ezáltal könnyebbé teszi a helyi címek megtalálását, nincs szükség arra, hogy váltogasson a nyelvek között navigálás közben.
A NavPix egy olyan forradalmi megoldás, amely lehetővé teszi, hogy az általunk, vagy az internetről letöltött képek helyszínére egy kattintással odanavigálhassunk.
Noha az informatika és a különböző kütyük izgalmas területet jelentenek (a navigáció pedig izgalmas és trendi is egyúttal), sajtótájékoztatón nem egyszerű ezekről beszélni – pláne úgy, hogy érdekes is legyen. Dicséret tehát az LCP-nek és a Blaupunktnak a szervezésért: nem csak érdekesek és tömörek voltak, de még az újságíróknak oly fontos apróságokra is figyeltek. Kisorsoltak egy autórádiót (őszinte sajnálatunkra nem mi kaptuk), és hogy a többiek se szomorkodjanak, olyan szendvicses-pogácsás ellátást biztosítottak, hogy azt tanítani kellene. Ezek után teljes szívvel tudtunk a mondanivalóra koncentrálni – valamit valamiért.
A hí röviden: mostantól a magyar LCP forgalmazza itthon (továbbá Csehországban és Szlovákiában) a Blaupunkt termékeit – azaz a cég eddig sem lebecsülendő termékpalettája tovább bővült: az olyan nevek, mint a HTC vagy a Mio bekerült az elsősorban (kissé igazságtalanul csak) autórádióiról ismert cég is.
Ami nyilván jót tesz az LCP-nek: tovább növekedhet az amúgy is impozáns iramban növekvő cég. Mint Hegedűs Viktor ügyvezető igazgató elmondta, öt év alatt három főről három országban hatvan főre sikerült feltornászni a csapatot, és további terjeszkedést terveznek Bulgáriában és Csehországban is – az egyelőre meg nem nevezett területekről már nem is beszélve. A tavalyi évben már 7,8 milliárd forintos konszolidált forgalmuk volt – mindez lassuló növekedés mellett.
A lassulás oka sem feltétlen a cég hibája: a navigációs berendezések napjainkban kezdenek mindennapossá válni: így egyrészt ejelentősen estek az árak, másrészt sok konkurens is megjelent – némelyik kimondottan alacsony szintű jogszabálytisztelettel. Egyre több komolynak számító cég ad el ugyanis üres hardvert – illegálisan rátöltött szoftverrel. Olyanok is, akiktől egyébiránt ezt nem várná az ember. A VPOP mindenesetre már razziázgat – inkább ne vegyenek crackelt PNA-t, jobb az eredeti. Ráadásul a közeljövőben jelentősen bővül majd a hozzáadott szolgáltatások köre (mert természetesen a cég reagál a fejleményekre). A prémium termékekről nem is beszélve – a pénzért minőséget is lehet kapni (na jó, több pénzért – de a világ így működik).
Vezet a piacon
Az LCP Systems Kft. cégcsoportja idén is őrzi piacvezető pozícióját a mobil navigációs készülékek forgalmazásában. A GPS-ek, PNA-k, PDA-k forgalma az év első két hónapjában, meghaladta a 800 millió forintot, ami 45 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában.. Mint azt Hegedűs Viktor, az LCP ügyvezető igazgatója elmondta a Fehérvári úti új székházukban működő központi szervizben szoftverfrissítésekkel, garanciális és garancián túli készülékek javításával, új termékek folyamatos bemutatójával, kipróbálásának lehetőségével várják az ügyfeleket. Még az idén jelentős hálózat fejlesztésbe fognak és két új szervizzel bővítik eddig hálózatukat, ezzel is gyorsítva és hatékonyabbá téve a vevők kiszolgálását. A cégcsoport célja megtartani piacvezető pozícióját. A napokban elterjedt hírekkel, és főként a szakmai hírportálokon, blogokon megjelentekkel ellentétben, az LCP a jövőben is maximális ellátja majd a Mio termékek hazai márkaképviseletével járó feladatokat (terméktámogatás, termékbevezetés, garanciális szakszervíz) de emellett – eleget téve a piac kihívásainak – a jövőben is kíván Navngo (iGo) alapú navigációs rendszereket, új fejlesztésű szoftvereket és hardvereket forgalmazni. A cég szakemberei emellett természetesen számos új projekt fejlesztésén is dolgoznak. Az új termékekről, fejlesztésekről áprilisban tájékoztatják a közvéleményt – jelentette be Hegedűs Viktor.
A Blaupunkt új név a csapatban – de helyén van, a cég ugyanis komoly lépésekre készül. Jönnek a az újszerű terméktámogatással spékelt navigációs eszközeik, érkezik a TMC (azaz valósidejű forgalmi információk) és a digitális műsorszórás lehetőségeit is szeretnék megragadni az LCP-nél. A DVB-T tunerrel felszerelt mobil navigációs eszközök amúgy is egyre gyakoribbak. Bővíteni akarják a környező országok térképeinek három dimenziós lehetőségeit is (így hamarosan Bukarest vagy Pozsony fontosabb épületei is láthatóak lesznek a térképeken).
Emellett az LG-vel is készülnek közös dobásra – mert az is partnercég.
Így a növekedés valószínűleg tartható lesz, még úgy is, hogy a hamarosan érkező 3G-s iPhone-ban is lesz GPS: a visszajelzések szerint egyelőre ez sem tökéletes, í vásárlók pedig még mindig szeretik különválasztani a különböző funkciójú készülékeket: fogynak a digitális fényképezőgépek is, függetlenül a mobiltelefonos lehetőségektől. Sőt: kérdésünkre az ügyvezető igazgató azt is elmondta, hogy kifejezetten örülnének új kihívásoknak, mint például a Google áltqal bejelentett új mobilplatform, az Android – ez mindenképp izgalmasabb versenyhez és újabb szolgáltatásokhoz vezetne – amiből a felhasználók is profitálhatnak.
Más kérdés, hogy a fővárosi piac lassan telített kezd lenni (nem függetlenül a csökkenő autóeladásoktól, nyilván): a nagyobb áruházláncak vidéki üzleteiben viszont növekvő érdeklődést lehet tapasztalni.
A Blaupunktnál is komoly váltás az új pertnerség: eddig a Robert Bosch Kft. látta el a cég képviseletét mindhárom szegmensben (mert a kékpontos márka nem csak rádiókkal foglalkozik, hanem kiegészítőkkel és navigációs eszközökkel is – saját, iGo alap szoftverrel). Olyannyira, hogy az új dobások karácsonyra már kiskereskedelmi forgalomban is elérhetők lesznek.
Még némi bizonyítékot is kaphattunk a cég innovatív természetére: a nehezen elhagyható asztal mellett egy speciálisan tuningolt Fiat 500-as volt a nap fénypontja: bár a kocsi nem túl nagy, annál izgalmasabb volt a fülnek: gondosan szétcincálták, hogy a legjobb hangzást lehessen belepréselni. Sikerült. Ha egy sima autóhifi ennek csak töredékét hozza, már megéri – annak mindenképp, aki kicsit is szereti a zenét. És akkor a navigációt ki sem próbáltuk...