Az NKH megállapította, hogy a DBR Metró Projekt Igazgatóság bejelentése valós adatokat tartalmazott: a kivitelező BAMCO Kkt. valóban folytatta az alagútépítési munkákat, s már több mint tíz méterrel túlhaladták a leállási szelvényt. Így hatósági jóváhagyás nélkül kezdték meg a vágányátkötő alagút területén az építési munkálatokat - közölték.
Az NKH államigazgatási eljárás keretében vizsgálja az ügyet, döntést legkésőbb a jövő hét elején hoz - olvasható a közleményben.
A párjához képest előrébb járó déli pajzsot tíz napja állították le a Gellért térnél, azt követően, hogy az NKH felfüggesztette a 4-es metró alagútjának építését a Gellért térnél. Az építkezést azért kellett leállítani, mert a kivitelező egy úgynevezett átkötő alagútra nem kért engedélyt.
A DBR Metró Projekt Igazgatóság kedden tájékoztatta az MTI-t arról: a metrót építő Bamco konzorcium úgy döntött, hogy a hatósági véleményt nem veszik figyelembe, és folytatják az építkezést. A DBR nem tartja elfogadhatónak, hogy a konzorcium engedély nélkül dolgozik. A DBR ebben a helyzetben csak annyit tehetett, hogy értesítette a hatóságot a jogsértésről.
Ezután az NKH egyrészt felszólította a kivitelezőt, hogy haladéktalanul fejezze be a munkálatokat, másrészt rendkívüli bejárást rendelt el csütörtök délelőttre.
"Ennél jobban már nem tudják felfüggeszteni" az építkezést, így legfeljebb bírságot szabhatnak ki, amelynek mértéke maximum egymillió forint lehet - mondta akkor Lovas Károly Róbert, a hatóság főigazgatója az MTI-nek, hozzátéve: karhatalommal akkor állíthatják le az építkezést, ha valakinek veszélyben van a testi épsége az engedély nélküli munkálatok miatt, illetve a fúrópajzs újraindítása jelentős anyagi kárt okoz.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság ezt követően nem havonta, hanem gyakrabban ellenőrzi majd az építkezést. Ha kell, minden nap ott lesznek, és minden nap kiszabják a milliós bírságot - mondta kedden Lovas Károly Róbert.