A brit reklámfelügyelet betiltotta az Apple iPhone-ját népszerűsítő televíziós reklámot - indoklásuk szerint a hirdetés a valóságosnál jobbnak állítja be a készülék internetes képesseit.
2008. augusztus 27. szerda 15:27 - Hírextra
Az ASA (Advertising Standards Authority) azután döntött a reklám betiltásáról, hogy két tévénéző is panaszt tett náluk a véleményük szerint túlzó állításokat tartalmazó hirdetéssel kapcsolatban. Azt nehezményezték, hogy a bemutatott készülék nem támogatja a - sok tartalom megjelenítéséhez nélkülözhetetlen - Flash-, illetve a Java-alkalmazásokat, noha a hirdetés szerint a telefon teljes internetelérést biztosít.
A felügyeletet nem győzte meg az Apple azon érvelése, hogy a hirdetett termék a hiányolt alkalmazások ellenére is bármely internetes oldalt képes megjeleníteni, hisz Flash és Java nélkül egyes tartalmak (például játékok és videók) nem érhetők el. Az ASA döntése értelmében a megtévesztő reklám jelenlegi formájában nem kerülhet többé bemutatásra.