Büszke a VEKE
A Paraméterkönyv bevezetése jelentős, szinte minden járatra kiterjedő változásokat hozott a budapesti tömegközlekedésbe. A VEKE aktívan részt vett a kidolgozásban, és büszkék vagyunk arra, hogy a korábbi, drasztikus járatritkításról szóló tervezeteket szé
2008. szeptember 7. vasárnap 18:23 - Hírextra
A VEKE minden eszközzel segítette és segíti a Paraméterkönyv bevezetését, számos menetrendi és hálózati problémát jeleztünk időben és még a táblaszerelésben is részt vettünk. Az elmúlt napok tapasztalatai alapján azonban nem hagyhatjuk szó nélkül a megvalósítás mélypontját: az utastájékoztatás színvonalát.
Önmagában nehezen érthető, hogy 2008-ban, Európában igencsak egyedülálló módon miért még mindig csak a végállomási indulási időpontokat tüntetik fel a megállóhelyeken, az utasokat arra kényszerítve, hogy fejben adják össze a végállomási indulási időpontokat az általában a valósággal köszönőviszonyban sem lévő menetidőkkel.
A legigénytelenebb azonban a BKV honlapján történő utastájékoztatás színvonala. A közlekedési társaság honlapja önmagában is inkább hasonlít egy színes, villogó reklámokkal teli hirdetési rovatra, mint egy információs portálra, azonban a sokszor gondosan elrejtett forgalmi adatok többsége is hibás, értelmezhetetlen, használhatatlan. Az internetes utastájékoztatás a legolcsóbb és leghatékonyabb módja egy ilyen mérvű változás kommunikálásának. A BKV az internet nyújtotta lehetőséget azonban félretájékoztatásra használja, lejrát és valótlan információkat tartalmazó tájékoztatók és több tucatnyi hibás vagy hiányos menetrend áll az érdeklődők rendelkezésére a bkv.hu-n. A menetrendek fele elavult, az újonnan indult és a már rég megszűnt járatok vegyesen, összekeverve, még avatott szemek számára is nehezen kikereshető módon, ömlesztve tárulnak az olvasók elé. A teljes hálózatot bemutató térkép nem elérhető, ahogy egyébként ez nyomtatott formában sem hozzáférhető – szintén az uniós fővárosok közül egyedülálló módon. A változásokról egyetlen aktuális tájékoztató sem található a honlapon, a kitett tájékoztató rég nem aktuális. A bkv.hu jelen formájában teljesen alkalmatlan arra, hogy a változásokat megismerjék a budapestiek, pedig a szűkszavú tájékoztatók a honlapra irányítják az érdeklődőket. A külföldieknek sincs könnyű dolga: egyetlen aktuális, valós adatokat tartalmazó idegen nyelvű tájékoztató sem található a honlapon vagy akár máshol, pl. a pénztárakban.
A BKV új vezérigazgatója a szolgáltatási színvonal emelését, az utasok elégedettségének növelését tűzte ki zászlajára, amit maximálisan támogatunk. Ezen az úton az első lépést a milliárdos beruházás nélkül, mindössze szemléletváltással kezelhető problémák megoldása jelentheti – ilyen a kritikán aluli színvonalú utastájékoztatás azonnali javítása, a bosszantó és az utasokat félretájékoztató hibák haladéktalan kiküszöbölése. Ezt követően pedig mihamarabb egy London, Párizs vagy akár csak Prága közlekedési társasága honlapjának színvonalát megközelítő BKV weblap elkészítése.
Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület
Forrás: MTI-OS
Soroksár (Bp. XXIII. ker) Budapest egyik legnagyobb iparűzési adó befizetője a legnagyobb vesztese az új paraméterkönyvnek!!!
Bár sokat fizetünk fővárosunknak, mégis úgy gondolják, hogy csúcsidőben óránként 4 busszal el tudják szállítani egy kerület összes iskolását és munkába járó lakosát!
Eddig volt egy gyorsjárati alternatíva is, ezt most megszüntették!
Köszönet a sok "hozzáértő és nagytudású" szakembernek és menedzsmentnek!!! :-(((
Kívánom hogy ezentúl ők is minden reggel hering stílusban tudják megközelíteni munkahelyüket!!