Stressz, agresszió: telemarketing
Anélkül, hogy démonizálná, maga az olasz telekommunikációs szektor is elismeri, hogy a telemarketing "stresszelő és agresszív", túl sokszor zaklatja telefonjaival az embereket, ezért valami megoldást kell találni.
2008. szeptember 29. hétfő 10:47 - Hírextra
Van, aki az önkorlátozást javasolja a Vodafone Italia példájára, amelynek van már egy magatartási kódexe és ezt a vele kapcsolatban álló társaságoknak is be kell tartaniuk. Ez a kódex tartalmazza az úgynevezett "tudatos vásárlás" normáit és kimondja: a Vodafone klienseit csak háromhavonta egyszer, azaz egy évben négyszer lehet vásárlási ajánlattal felhívni.
Egy másik társaság, az Assocontact kidolgozott egy javaslatot, amelyet benyújt a kormánynak. Ez több nyugati ország mintájára listát jelentene azokról, akik nem akarják fogadni a telemarketing hívásait. Ennek jelenleg az az akadálya, hogy a személyiségi jogok védelméről szóló törvény értelmében nem megengedett az az első telefon sem, amely aziránt érdeklődne, hogy XY fel akar-e kerülni erre a listára - írta a Corriere della Sera című olasz lap.
Nagy-Britanniában 2004 óta működik a Telephone Preference Service, amelynek hivatalos listája van a telemarketing számára tilos telefonszámokról. Robinson-listának nevezték el, utalással Daniel Defoe hősére, aki nem tart kapcsolatot a külvilággal. A listára való felkerülést ingyen lehet kérni, 28 nap alatt elintéződik az ügy. Hasonló rendszer működik az Egyesült Államokban, ahol a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság hozta létre a "do-not-call" listát.
Forrás: MTI