Pénzt karácsonyra!
Az orosz emberek közül legtöbben pénzt vagy ajándékutalványt szeretnének kapni karácsonyra, pontosabban újévre, mivel Oroszországban a télapó újévkor érkezik.
2008. november 26. szerda 07:45 - Hírextra
Ezt írná kívánságcédulájára a Deloitte társaság által készített felmérés szerint 36 százalék, viszont mindössze 18 százalék tervez ilyen ajándékot adni.
Az ünnepi fogyasztói aktivitást kutató cég szerint a készpénzkívánságot tekintve az oroszok a német és a francia fogyasztókhoz csatlakoztak, akik hasonló arányban vágynak ilyen ajándékra.
A megkérdezettek 22 százaléka kozmetikai termékeket, 19 százaléka ruhaneműt és cipőt, 17 százalék ékszert szeretne, és kis szerencsével meg is kapja, mivel ilyen cikkeket jóval többen szándékoznak ajándékozni, mint ahányan vágynak rájuk.
Utazásról 16 százalék álmodik, de csupán 4 százalék ad ajándékba.Az oroszok körében már csupán 11 százalék számára óhajtott ajándék a könyv, noha a 17 európai országból, amelyekben a felmérést elvégezték, hatban a könyv az első helyen áll az ajándékok között.
Ami a tinik megajándékozását illeti, a felnőttek gondban vannak, s ezért nem ritkán a pénznél maradnak. A második helyre Oroszországban a mobiltelefon került, amely így elvesztette tavalyi abszolút elsőségét.
Az oroszok 90 százaléka nemmel felelt arra a kérdésre, hogy felhasználja-e az internetet az ajándékok beszerzéséhez: 59 százalék a hipermarketekben, 38 százalék szaküzletekben és 33 százalék a piacokon szándékozik vásárolni.
Az orosz emberek derűlátóan tekintenek a jövőbe is: 26 százalék vélte úgy, hogy a gazdasági helyzet javulni fog, 35 százalék változatlan stabilitásra számít.
Noha úgy értékelték, hogy saját vásárlóerejük csökkent, úgy vélték, hogy idén is tudnak annyit költeni az ünnepekre, mint tavaly: az ünnepi ételeket, szórakozást és ajándékokat is beleértve átlagosan 537 eurót - vagyis nagyjából annyit, amennyit a belgák, svájciak és franciák, és jóval többet, mint a németek.
Az igazsághoz tartozik, hogy a felmérés október elején készült, amikor az oroszok 70 százaléka nem érezte még saját bőrén a válság hatását, szemben a nyugat-európaiakkal, akik közül 40-60 százalék már említette a gazdasági problémákat.
Forrás: MTI