A hipermarketeké a karácsony
A karácsonyi bevásárlási hullámnak is a hipermarketek lesznek a nyertesei. Ilyenkor szerezzük be a napi fogyasztási cikkek tizedét. A GfK előrejelzése szerint a karácsonyi bevásárlásokban nyertes csatornák a széles áruválasztékot kínáló, nagy eladóterű, m
2008. december 2. kedd 11:20 - Hírextra
A napi fogyasztási cikkek év végi forgalmából egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a hipermarketek: 2005-ben és 2006-ban 27 százalékot, 2007-ben pedig már 28 százalékot.
A kisboltláncoknak és a független kisboltoknak viszont nagyjából 2 százalékpontos visszaesést hoz piaci részarányukban az év utolsó hónapja az éves átlaghoz képest.
A decemberre eső vásárlások az elmúlt évhez hasonlóan a hipermarketekre koncentrálódnak: tavaly decemberben például a bolton belüli, egy vásárlóra jutó napi fogyasztásicikk-költés ebben az üzlettípusban mintegy 35 százalékkal nőtt az átlagos havi vásárlási intenzitáshoz képest. Ezzel szemben a láncba szerveződött kis boltokban átlagosan 6 százalékkal, a független kis boltokban 10 százalékkal, míg a drogériákban mintegy 20 százalékkal költenek többet a vásárlók.
Nagyjából 10,6 milliárd forint tűnik el a karácsonyi szezonban a napi fogyasztási cikkek piacáról azzal, hogy a korábban megszokott 25 százalékos forgalomnövekedés helyett idén csak 20 százalék körüli ugrás várható. A GfK Hungária Piackutató adatai szerint a karácsonyi szezonban szerzik be a háztartások a napi fogyasztási cikkek 10-11 százalékát.
A Napi Gazdaság számításai szerint, ha a kiskereskedelemben az év előző hónapjaihoz hasonlóan decemberben is 5-6, illetve 2-3 százalékkal csökken a forgalom, úgy a teljes kiesés az üzemanyagot és a gépkocsiforgalmat nem számítva 225 milliárd forint körül lehet.
Az élelmiszerpiacon lassult a volumenindex csökkenése, így ott a várakozások szerint nagyjából 48 milliárd forint forgalom tűnik el.
Forrás: hirado.hu