Anyagias anyagiak
Chuck Failla volt bróker, egy pénzügyi tervezéssel foglalkozó cég igazgatója, gazdasági szakíró már évekkel ezelőtt kitalált egy új szót, a "scuppie-t", (socially conscious, upwardly mobile person), amely olyan személyt jelöl, aki nem mond le a javakról,
2008. december 28. vasárnap 13:00 - Hírextra
A szó szerzője ezt így magyarázza: "Szeretjük az anyagiakat, de nagyon óvatosan, a környezetre és a társadalomra tekintettel akarjuk ezeket elérni".
A fogalom ebben az évben kezdett erősebben terjedni, amikor a kapitalizmus mindenhol arra kényszerül, hogy újrameghatározza magát és növekszenek a környezettel összefüggő aggodalmak is. Ahogy egy spanyol marketingszociológus mondta, "a válság olyan helyzetet teremtette, amelyben a scuppie-k nagyobb legitimitást kaptak, amelyben a jóléttel való dicsekvés értelmét vesztette és felelős fogyasztást követel."
A scuppie-k azonban nem aktivisták. Nem akarják magukat egy fához kötni a savas eső miatt, szeretik az anyagi sikert, de nem mindenekfelett. Környezetvédő szokásaikról, humanitárius intézkedések támogatásáról lehet őket felismerni. A hírességek közül hozzájuk tartozik Stella McCartney, Gwyneth Paltrow, Bono, Leonardo Di Caprio - írta az El País című spanyol lap.
Failla közzé tett egy kiáltványt (www.scuppie.com) és megjelenik egy könyve "A scuppie-k kézikönyve, útmutató ahhoz, hogy miként lehet jól élni jót cselekedve" címmel.