"Az arcátlanság netovábbja"
Ágh Péter (Fidesz) szerint "a pofátlanság minden határán túl van" és "az arcátlanság netovábbja", hogy a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) 300 millió forintot költ a gazdasági világválság elmagyarázására.
2008. december 30. kedd 14:40 - Hírextra
Az ellenzéki politikus keddi sajtótájékoztatóján úgy vélekedett: a világválságot nem magyarázni, hanem megoldani kell. A kormányszóvivő szerint a Fidesz kommunikációs trükkjei a jelenlegi helyzetben sem a tisztánlátást, csak a párt népszerűségét szolgálják.
Ágh Péter kiemelte: az ország már az előtt is válságban volt, hogy a gazdasági világválság elérte volna Magyarországot. Az MSZP csak kihasználja a világválságot, hogy elkendőzze saját semmittevését - jegyezte meg.
Ágh Péter szerint a 300 millió forintnak sokkal jobb helye is van, hiszen a gazdasági válság minden családot érint valamilyen módon. Külön kiemelte és felháborítónak nevezte, hogy a Hócipő nevű lap négymillió forintot kap azért, hogy a titkosszolgálatok tevékenységét népszerűsítse.
Ágh Péter emlékeztetett arra, Gyurcsány Ferenc október 28-án ígérte azt, hogy leállítja a felesleges kommunikációs kiadásokat, de ez - mint megállapította - "hamis" kijelentés volt.
Hozzátette: a kormányfő ígéretét éppen a Miniszterelnöki Hivatal cáfolta meg nem sokkal később, hiszen több keretszerződést is kötött 1,7 milliárd forintért kommunikációra és több mint 7 milliárd forintért bútorbeszerzésre.
Budai Bernadett kormányszóvivő az ellenzéki politikus szavaira úgy reagált: a gyors és határozott kormányzati intézkedések mellett azok az információk is az embereket és a vállalkozásokat védik a gazdasági válság hatásaitól, amelyekkel megalapozott döntést hozhatnak pénzügyeikről - legyen szó akár hitelfelvételről, befektetésről, vagy egy vállalkozás elindításáról, fejlesztéséről. Hozzátette: ezt a tájékozottságot szolgálja a kormány pályázata is. A Fidesz kommunikációs trükkjei viszont a jelenlegi helyzetben sem a tisztánlátást, csupán a párt népszerűségét szolgálják - írta közleményében.
A kormányszóvivő szerint a válsággal kapcsolatos lakossági és vállalkozói tudatosságot a legnagyobb ellenzéki párt legfeljebb szavakban tartja fontosnak, csakúgy, mint a válság hatásainak csökkentése érdekében szükséges összefogást. A Fidesz ezek helyett a 2002 óta ismételgetett, elavult szólamokat és a politikai sárdobálást választja. "Lehet, hogy Orbán Viktor pártja úgy gondolja, ez a saját hatalmi érdekeit szolgálja, de biztosan árt a magyar embereknek és a magyar vállalatoknak" - tartalmazza a közlemény.
A december 30-án meghirdetett pályázat 300 millió forintos keretösszegéből - amely a lakossági tájékoztatással kapcsolatos feladatokra elkülönített keretösszeg maradványaiból, megtakarításaiból áll össze - az országos, regionális, illetve helyi média, valamint az országos civil szervezetek pályázhatnak többek között televíziós és rádióműsorok, magazinok, cikkek, kiadványok és programok készítésére és megjelenítésére.
Forrás: MTI