2024. november 23. - Kelemen, Klementina

Ha ezt valaki érti és követi, akkor zseni

Metroszexuális srácok drámáznak, vért köpnek, hörögnek és énekelnek. Ez a Visual Kei, az „apokaliptikus-újromantikus rock’n’roll” Japánból, az „upgradelt Emo Stíl”. Persze ebben is a világ előtt járnak.
2009. január 11. vasárnap 17:13 - B.R.
Foghíjas Japó rockzene

Valljuk be, a japánok nem tettek hozzá túl sokat a könnyűzenéhez, hiába egyidős az ottani pop a nyugatiéval. Így is volt, egészen a nyolcvanas évek elejéig, ugyanis ez az időszak, amikor elkezdtek nyugati glam rock-ot hallgatni a japán tinik. Az új kedvencek túlhangsúlyozott külsőségein felbuzdulva megalakult ez az extrém, teátrális, és felettébb giccses szubkultúra, amihez tartozni nem kevés pénz. Ugyanis elnézve az extrém-egyedi ruhakölteményeket, fodros cuccokat, profi sminkeket, és a kis „Hello Kitty rafinériát”. A ruhák és az egész jelenség lényege a sokkolás: ”Lánynak öltözött fiúk”



1982-re datálható a stílus megjelenése, a „Visual Kei” alapzenekara ekkor alakult. Ez a banda az „X”, melynek nevét később „ X-japan”-ra változtatták a tagok, köszönhetően annak, hogy velük párhuzamosan működött egy ugyanilyen nevű Los Angeles-i hardcore/punk zenekar is, még az amerikai Hardcore fénykorában. A „visual kei” európai szemmel nézve, kissé furcsa, és manapság kéz a kézben jár az Emo-val, mindattól függetlenül hogy a két szubkultúra földrajzi valamint „gondolatvilági, elvi” tekintetben egészen különböző eredetű.
 
Külsőségek a zene kárára

A „VK" a J-pop (japan pop) egyik alfaja, amelyet ha  röviden definiálni akarunk, a „könnyű felismerhetőség” céljából, akkor valahogy így néz ki: transzvesztita, nővé sminkelt, festett hajú, jóképűnek mondott csíkszemű srácok, beteljesületlen szerelmekről - néha beteljesült szerelmekről -, giccsről, halálról, sötétségről, rózsákról , nekromantikáról, filozófiai blablákról énekelnek, színházi díszletek között. Igen, az összhatás kissé langyos, de kétségtelen hogy rock’n’roll.



A „Visual-kei”-re (ejtsd. „vizsuaru kei”) több stílus hatást gyakorolt ; new-wave (the Cure, Siouxsie and the Banshees), dark-rock/wave (Bauhaus, Joy division), klasszikus Glam-rock (Dawid Bowie, Roxy Music), később a „modern” glam (Kiss, T-Rex), szóval az alapanyag nem rossz. De mára jellegtelen „ModernRock-Metal-Goth-Industrial-Electro” keverékzenét játszik az „Anime-zenekar”, az énekes páváskodó show-ja alá.

Lassú térhódítás

Az irányzat nyugaton - és persze itthon is - rendelkezik rajongókkal, köszönhető az Internet-nek, azon belül is a különböző „felülről fotózkodós” közösségi oldalaknak (Vampire freaks, Myspace, Facebook) és az Anime/Manga térhódításának. A hazai színtér még elég szegényes, de elnézve a mai tizenhárom-tizennyolc közötit srácokat, nincs sok hátra, lassan előkerülnek a Karácsonyi Lidércnyomásos, koporsó alakú táskákból a szemfestékek, hajravalók, hajvasalók, és a zavarba ejtően csiricsáré színű ruhák.

Nem kell messzire menni, elég egy szombat este utazni a négyes-hatos villamoson, hogy lásd miről is van szó. Szóval, a hullám ide is elér. Megkésve bár, és kivitelezésében feltehetően jóval gagyibban, de elér...

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie »
Hozzászólás:

asuka3
2014. április 7. 20:02
Hát nem tom hogy ki vagy te aki ezt a cikket írta de te szánalomra méltó vagy -.-' akkora zagyvaságokat gépeltél ide hogy az első 5 sor után már agybajt kaptam -.- és én teljesen egyetértek a többi kommentelővel -.- menj ink és írj vmi olyanról AMIHEZ ÉRTESZ IS! -.- :@
Mika
2011. július 17. 20:35
Kedves, "írókám".
Első észerevételem: Hello-Kitty rafinéria?! Hogy? Nagyon el vagy tévedve...
Második: A VK a J-Pop alfaja? Na erre kétféle mondandóm is lenne...
Első: Neked fogalmad nincs a zenei stílusokról, még az olyan alapvetőekről se, mint a pop, vagy a rock...
Második: Ezt leírtad, aztán rögtön pár sorral lejjebb meg: "...ez kétségkívül rock'n'roll", na akkor most hogy is van ez, kéremszépen?
Három: Az Exist-trace (középső kép) egy alapvetően NŐI banda, akik messze nem transzvesztita férfiak...remélem világos.
És végül, Négy: Az oké, hogy írsz egy cikket, az is oké, hogy te nem szereted, nem is szeretheti mindenki, de hogy valaki egy ilyen munkát kiadjon a kezéből?! Ez azért szánalmas...nagyon belefáradtál volna, ugye, ha esetleg utánanéztél volna? Mert nem hiszem, hogy te ezt a cikket alaposan átgondoltad, és egy halvány fogalmad is lenne arról, hogy mit adtál ki a kezedből...Köszönjük szépen! Hála neked, és a többi tudatlan "írónak" egész Magyarország így ismeri meg ezt a stílust, és ezért ítélik el annyian egész Japánt is, és mindez köszönhető az olyan idiótáknak, mint TE!
Ohh, utóirat: Vannak olyanok ebben a műfajban akik ténylegesen melegek...DE, attól még ugyanolyan emberek, mint mi. Nem kéne ezt a dolgot rossz tulajdonságként feltüntetned, és főképp nem kéne általánosítani.
Csak ennyi lettem volna, chuuu~ ^^
Orsih
2011. július 16. 01:44
Miközben olvastam a cikket, felmerült bennem pár kérdés. Az egyik, h a kedves „cikk író” (írónak nem szívesen nevezném, mert akkor egy pöppet jobb, és alaposabb keresőmunka után csücsült volna le megírni ezt a förtelmet -.-”) meghallgatott e egyetlen számot is bármelyik együttestől, amelyeket felsorolt?(Amit a figyelmébe ajánlanék, mert biztos jobb zene, mint amit hallgat.) A következő, és szerintem a legfontosabb tudja e egyáltalán, hogy miről ír?? Ember, ha már valamiről cikket kellene írnom, akkor annak utána járnék. Jelen esetben a kialakulásnak, magának a stílusnak, a ZENÉNEK - ha már arról szól a cikk -, és ennek az egész életérzésnek mi az igazi mozgató rugója.
Már maga az is szégyen, hogy nem tudja megkülönböztetni a rockot, és a popot egymástól! Ez a cikk annyi sületlenséget tartalmaz, hogy nem tudtam eldönteni sírjak e vagy nevessek rajtuk. Szánalom…
A kinézetük, meg azért ilyen, mert merik felvállalni, hogy kik ők, milyen stílust képviselnek, és ezzel is csak önmagukat fejezik ki. Én vagyok inkább ennek a híve, mint annak a mai fiatalok többségének, akik azt hiszik magukról, hogy hűű de egyediek, és mind ugyan úgy néz ki. Na ezt az „egyformaságot” Japánban nem találja meg az ember. Ott nem szólnak meg azért, mert úgy öltözöl, mint a kedvenc énekesed, gitárosod, stb.
Hozzá tenném még, hogy inkább hallgatok olyan zenét, aminek van mondandója, - szóljon az szerelemről, bánatról, sötétségről, halálról, stb, - mint két darab legóról, és a partyzásról!
Legközelebb, mielőtt olyan témában írsz cikket, amiről szelletésed sincs egy kicsit olvass már utána kérlek. Mert én nem tartom magam hirtelen haragú embernek, de ez a fos, kb a felénél kiverte a biztosítékot nálam.
Midorii
2011. július 15. 01:10
Én a helyedben már rég elsüllyedtem volna jó mélyre... tökéletesen egyetértek az előttem hozzászólókkal, FOGALMAD SINCS arról, mi az a visual kei. Össze sem lehet hasonlítani az emo stílussal [amiről mellesleg szintúgy fogalmad sincs, mi az...] Te gyökér~ legalább normálisan utánanéznél annak, amiről írsz. -.-" SZÁNALMAS VAGY, tudod?
ráadásul - ha jól tudom -, a VK rohadtu nem a jpop, hanem a JROCK alfaja~ de ha tévedek, valami HOZZÁÉRTŐ ember javítson ki. ^^
Szóval szerintem többet ilyenről ne írj cikket, te istenverte idióta! és a véleményedet meg tartsd meg magadnak, senkit sem érdekel, világos?
Remélem, a lényeget elmondtuk és FEL IS FOGTAD! Te paraszt, hülyegyerek~ ><
NozomiNijiiro
2011. július 14. 22:06
Drága hantázó.
Ugyanis íróként nem szeretném megnevezni, az igazi író tájékozott, mindig utánanéz annak, amiről írnia kell.
Nem tudom, ki mondta éppen Neked, hogy írj erről egy cikket, az biztos, hogy orbitális nagy melléfogás volt, mind a főnök részéről, mind a Te részedről. Gratulálok. Ha meg magadtól jutott eszedbe egy olyan stílusirányzatról írni, amiről halvány löveted sincs, ráadásul úgy, hogy még minimálisan sem nézel utána, csupán a képek szintjén, akkor duplán gratulálok!
Az egészről leordít, hogy lenézed a japánokat, ez pedig meggátol, hogy elolvass olyan cikkeket, amik hasznosak és esetleg olyan ember írta, aki járt is odakint. Én nagyon szégyellném magam, ha egy ilyen viccnek is rossz szemetet adnék ki a kezeim közül, szerintem neked sem lételemed, hogy égesd magad.
Kavarod a szezont a fazonnal, miféle zenét hallgatsz egyáltalán? Igazán büszke lehetsz magadra, ha a rock és a pop világát nem tudod megkülönböztetni. Gondolom nem középiskolásként írtad meg ezt a valamit, márpedig annyi érettséget produkáltál, mint az alma, amelyik fájának a magja még csak most csírázik. Az a felháborító, hogy egy retardált ember is lehet cikkíró, holott annak semlegesnek kell maradnia bármelyik témával kapcsolatban, amit elé adnak. Nem kérem, hogy szeresd, ugyan, hogyan is várnám el! Csak azt, hogy tanulj, és ne rondíts bele senki érzelemvilágába ilyen gusztustalansággal, és főként: Ne sértegesd ezeket a művészeket, akik sokkal bővebb érzelemvilággal rendelkeznek, mint te valaha is fogsz.
Miért nevezem művészeknek? Azért, mert azzal ellentétben, mint ahogy állítottad („az egész jelenség lényege a sokkolás”) mindenben a szépséget keresik, a zenéjükben, valamint önmaguk megvalósításában, anélkül, hogy homoszexuálisok, biszexuálisok lennének. Minden egyes dalukkal a valóságot ragadják meg, ha tündérkékről és szivárványszín pónikról akarsz hallani egy dalban, akkor ne velük kezdj, mert iszonyatosan nagyot fog csattanni az egód a kövön. (Megsúgom kedves, hogy már magyar fordítással is fellelhető rengeteg weboldalon, csak keresni kell.)
Zárásként, tudod mi az emo? Olyan emberek, akik az ilyen elfogadásra képtelen idióták miatt, mint te, magukba fordulnak, a saját világukba, ez pedig azzal jár, hogy depressziósak lesznek. Ezt az életérzést hol mondhatod el a Visual Keiről? Életérzés, nem csupán külső, bár tagadhatatlan, hogy ma már csak pózer ribancokkal van tele minden.
Ha a Visual Kei igazi képviselői elolvasnák ezt, a hangszereiket elhajítva, kínjukban röhögnének rajtad, hogy mekkora ostoba vagy.
Nayori
2011. július 14. 19:30
Megpróbáltam végiggondolni és rendszerezni, hogy hány téves információ van ebben a cikkben. Nem jött össze. Túl sok xD Komolyan, ember, ez szánalom xD Én nem mondom a dubstepre, hogy sz@r, ha nem tudom, mi az. Érdemes lenne követned ezt a módszert, haver, mert így csak saját magad ásod bele a jó büdös, híg ürülékbe, de oda is jó mélyen :D
Jesszus, ahányszor újra próbálom olvasni, elkap a röhögőgörcs xD Annyi hülyeség van benne, hogy rossz nézni :D
...
Vagy esetleg poén-cikknek készült? Akkor legközelebb írjátok ki, mert így nem jön át a vicc.
A VK egy olyan műfaj, ami zeneileg igen sokrétű, és KIVÁLÓ. Nem díszes ruhába öltözött bohócok drámáznak, hanem a vizuális élményre is figyelő MŰVÉSZEK előadnak. Van mondanivalójuk, alkotnak. Hogy mit? Na, annak kellett volna utánanézni, mielőtt megírtad ezt a raklap szemetet.
A következő irományhoz több észt kívánok!
Hanae-chan
2011. július 14. 19:29
amit nem értesz ahhoz ne szólj hozzá.semmit nem tudsz sem a kultúráról, sem pedig erről az egészről. ha egy picit részese lennél megérteném, de ez a TE saját EGYOLDALÚ véleményed, amit igazán megtarthattál volna magadnak.attól még hogy te nem szereted nem kell másnak a lelkébe taposni.én is utálok sok mindent még se kürtölöm világgá, hogy tudja mindenki hogy utálom. ez az egyik.
a másik meg hogy anyád a homoszexuális te gyökér...és nem nőnek öltöznek, te igen hülye -.-" csak a látvány a fontos!!! vágod basszus?! ez nem emo érted? VISUAL KEI!!!! mielött dumálsz valamiről nézzél már kicsit utána.nem érdekel hogy leirtál 1-2 adatot? és??? ilyeneket minddenki össze tud szedni..amugymeg igy sem jó amit leirtál. és ez nem pop és az Exist Trace tagjai nők.tudod mi az???nem melegek hanem nők te gyökér!!!semmit nem értesz ebből vágod? egy koncerten sem voltál még ott ugy ahogy mi, ahol 1 emberként tombolunk, ahol senkit nem érdekel hogy honnan jöttél, mert mindig van közös érdeklődési kör. egy család vagyunk, nem pedig Hello Kitty-s fanpicsák csiricsáré ruhákban és nincs szükségem semmilyen Hello Kitty-s rafinériára.tartsd meg magadnak nyugodtan..Nevetséges vagy. szánalmas amit művelsz. És tudod mit? ezerszer inkább vagyok ilyen, minthogy kövessem a divatot. nem vagyok tömegcikk, hogy ugyanolyan legyek mint a többi ember. különbözök tőlük. és tudod mit? én szeretek különc lenni! inkább ilyen vagyok mint hülye szöke plázacica.
katnyii.
2011. július 14. 19:10
Kedves Író!

Ízlések és pofonok. :P Mert látom, nem szereted magadat mélyebben beletúrni az írásra bocsátott témákba, ezért megpróbálom egyszerűen megfogalmazni, mik szúrtak nálam szemet.
Először is: tudod mi az az emo stílus? Az emok azok (szerintem) jó ruhákat hordanak, igaz, a fiúk lányosak, de egyszerűen meg lehet különböztetni őket a lányoktól. Az eredeti emok világfájdalmasak voltak, akik depresszív alakok voltak, igaz, legtöbbjüknek minden esélye megvolt a szép élethez, csak sajnos nekik valamit elrontottak a neveltetésükben. Általában az emosok egy ideig csak vannak, és sírnak, esznek, isznak és myspace-znek, majd amikor már nagyon felemésztették magukat, a zárt kis világukkal együtt valahogyan megölik magukat. Mára már ezek vagy az idegosztályon, vagy a temető földjében vannak, és felváltották őket a divatempk vagy pózerek, de az más tészta. Ami azt illeti, igazad is van, sokan lánynak öltöznek vagy lányosak, a hajuk igényes meg minden. Én is amolyan visual kei-re hajlamos ember vagyok. Például egyeseket, mint pl. Hizaki nálam már túlzás, de nagyon sokat szeretek. A sok jóember meg diszkriminálja a japán zenészeket, mert hogy nem az az idilli bájgúnár amerikai,pedig a zenéjük ugyanaz, csak más nyelven és más kinézettel. Én szeretek mindenféle előadót. Nem szeretem más zenéjét kritizálni annyira, nem az én világom a jazz, mégsem írok olyan szövegeket, mint amilyet például te a VK-ról :P Ha jobban beleélnéd a magadat ebbe a zenei ágba, akkor feltűnne, hogy akármennyire is megtévesztő a felszín, a mélye teljesen normális. Minden nép más, például Japánban ez elfogadott már, Koreában még tovább "fajul" ez a helyzet, mert ott mindenki puszit és ölelést oszt meg minden. Ha viszont igazán férfias zenét szeretnél, amiről csöpög az alfahímkedés, akkor hallgass Kárpátiát, ott vannak a menő skinheadek, ha már zavar a fiúk hosszabb haja :P vagy az indiai pop is jó, ott csini pasik kockahassal szakállal és szőrrel, PASIRUHÁBAN tipegnek :) najó, már befejezem, éhes vagyok, és szerintem anniyra nem izgat téged az úgy utált VK fanatikusok véleménye. :P lehet, hogy még írok egyszer...olyan jó érzés levezetni a szennyeken át magamba szívott feszültséget levezetni kommentben :)
lunatic
2011. július 14. 18:43
Mindig megdöbbent az emberi ostobaság ilyen mértékű kiteljesedése. :) Az Exist Trace nevű visual kei bandát könnyű nővé sminkelni, hiszen ők maguk is azok. ;) Elárulom, némely visual kei-banda zenéinek hangzásvilága hasonlít a metáléra, amiről meg mindannyian tudjuk, hogy nem egyenlő a poppal. Javaslom eme két ordítóan nagy hibáját mielőbb javítsa, valamint a stílusát próbálja meg a kultúra szintjére emelni. Bántja a jóérzésű olvasók lelki világát. :) Előre is köszönöm az együttműködését. :)
Csak gratulálni tudok az értelmi szerzőnek, igazán tanulságos cikk volt, mélyen tükrözte a magyar mentalitás főbb jellemvonásait - például a túlzott előítéletet.
Nanako
2011. július 14. 18:36
Üdvözlöm a kedves írót!

Szerintem én most nem leszek kedves.
Szeretném felhívni a figyelmedet arra, hogy az első képen nem egy visual kei-es fiú van. Oshare kei a stílus neve. Tudod ennek a stílusnak vannak bizonyos válfajai... mármint nem tudhatod, mert tuti nem olvastál utána XD szánalom...
A ruhák nem a sokkolás miatt ilyenek. Mint a nevében is benne van VISUAL!!!! látvány bazdmeg!!!!! JÓREGGELT!
Tájékoztatlak, hogy az X-japan 1982-ben alakult meg. Ha idáig működött a banda akkor valamit nagyon jól csináltak az tuti. Egy amcsi kis felkapaszkodott banda még 2 évig sem húzza az esetek 90%-ban.
NEM EMO!!!!! Mi nem vagdossuk magunkat, nincs halálvágyunk... szeretünk élni, álmaink vannak... neked biztos nincsenek álmaid ,nincs szíved... ezért tudsz nyugodt szívvel beletaposni másokba... NEM VAGYUNK A LÁBTÖRLŐID!
Csak mellékesen jegyzem meg: a jpop és a jrock két külön műfaj.
"„könnyű felismerhetőség” céljából, akkor valahogy így néz ki: transzvesztita, nővé sminkelt, festett hajú, jóképűnek mondott csíkszemű srácok, beteljesületlen szerelmekről - néha beteljesült szerelmekről -, giccsről, halálról, sötétségről, rózsákról , nekromantikáról, filozófiai blablákról énekelnek, színházi díszletek között. Igen, az összhatás kissé langyos, de kétségtelen hogy rock’n’roll."
EZMIEZ??????? Tudod te egyáltalán, hogy mit írsz ember? Legalább utána hallgattál és olvastál volna, mielőtt írni kezdesz. De jobban tetted volna, ha nem is kezdesz bele!
Amit te páváskodó shownak hiszel az valójában egy magas szintű színpadi előadás tele érzelemmel.
Eddig voltam csak kedves....

Na ide figyel kis szarcsimbókkám!!!!! A 3. képen lányok vannak. Betűzzem? L Á N Y O K!!!!!!! Nézz utána!!!! A zenészek NEM buzik, NEM biszexek. NORMÁLIS EMBEREK, AKIK UGYAN ÚGY ÉLNEK, MINT MI... UGYAN OLYAN BÜDÖSET SZARNAK MIT TE SEGGFEJKÉM! NINCSENEK ELSZÁLLVA MAGUKTÓL! NEM ÚGY MIT TE, HOGY MEGÍRTAD EZT A FOST! MERT EZ A CIKKNEK NEVEZETT IZÉ EGY NAGY GURIGA ZÖLD TAKONY!
AMÚGY IS ... NEKED JOBBAN TETSZENE, HA MI IS DROGOS DISCOS RIBANCOK LENNÉNK, MIT A NAGY TÖBBSÉG? NEKÜNK LEGALÁBB VAN STÍLUSUNK, VANNAK CÉLJAINK NEM ÚGY, MINT NEKED!
KÖSZÖNTEM!!!!
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását