2024. november 23. - Kelemen, Klementina

Hol próbálják ki a 4-es metrót?

Egy kilométeres próbapályát kellene építeni a 4-es metró új kocsijainak tesztelésére, hogy a szerelvények a sikeres próbaüzem után megkaphassák a hatósági engedélyt - ismerteti a szombati Népszabadság.
2009. január 17. szombat 08:25 - Hírextra
A szabályok szerint a próbavágánynak legalább 400 méteren vízszintesnek és egyenesnek kell lennie. Csakhogy a 4-es metró Kelenföldi pályaudvarhoz tervezett majdani járműtelepén csupán annyi hely van, hogy egy alig ötszáz méteres próbapálya épülhessen. A kocsikra az engedélyt kiadó Nemzeti Közlekedési Hatóság ezért a kelenföldi helyszínről hallani sem akar, de arról sem, hogy az új metrókocsikat a már épülő metróalagútban teszteljék

Ráadásul, mire megérkeznek az új metrókocsik, addigra sem a kelenföldi járműtelep, sem a 4-es metró alagútja nem készül el teljesen. Az új kocsikat ugyan a gyártó Alstom már tavaly elkezdte tesztelni egy franciaországi tesztpályán, ám a Népszabadság értesülései szerint az NKH annak eredményeit nem fogadta el hitelesként.

Az új metrókocsikat ezért csak a 2-es metró Fehér úti járműtelepén tudnák tesztelni, de mivel ide csak a MÁV városon belüli vágányain tudják eljuttatni a szerelvényeket, ez egymilliárd forint többletköltséggel járna. Felmerült, hogy a MÁV Kelenföld és Albertfalva vasúti megállók közötti szakaszán építtetnék ki a próbapályát, ez azonban - többek közt egyes ingatlanok kisajátítása miatt - akár 2,5 milliárd forint pluszköltséget is jelenthet.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását