Leállt az OEP számítógépes rendszere
Programhiba miatt jelezte a biztosítási jogviszony hiányát az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) számítógépes rendszere az elmúlt egy napban, de ez a biztosítottak ellátását nem érinthette - mondta az OEP munkatársa az MTI-nek kedden.
2009. január 20. kedd 13:05 - Hírextra
Hétfőn a biztosítási jogviszony nyilvántartását támogató informatikai rendszer frissítése során keletkezett a programhiba, melyet még aznap, néhány órán belül sikerült elhárítani, ám az adatállományban keletkezett károk milliós nagyságrendben érintik a jogviszonyokat, bejelentéseket, és ezáltal több százezer embert - mondta Farkasinszki Ildikó, az OEP nyilvántartási főosztályvezetője.
A programhiba következménye az volt, hogy hétfőn az egészségügyi szolgáltatóknál tévesen "piros lámpát" mutatott a rendszer, azaz olyanoknál is a biztosítotti jogviszony hiányát jelezte, akiknél valójában az rendezett volt.
Az OEP már hétfőn jelezte a szolgáltatóknak a hibát, és egyúttal azt is, hogy a jogviszony-ellenőrzés jogkövetkezményét nem kell alkalmazni, azaz nem kell a szolgáltatás igénybe vevőjét írásban tájékoztatni arról, hogy biztosítotti jogviszonya rendezetlen. Ugyanis jelenleg más jogkövetkezménye nincs is annak, ha a rendszer "piros lámpát" mutat.
Az OEP minden érintettől, a szolgáltatóktól és a betegektől, a szolgáltatást igénybe vevőktől egyaránt elnézést kér - mondta a főosztályvezető, aki egyúttal hangsúlyozta azt is, hogy a jogviszony hiánya sem az orvosi ellátást, sem a támogatott gyógyszer kiadását nem érintheti.
Sajnos vannak olyan információk, hogy egyes szolgáltatók nem ennek megfelelően jártak el, azaz például nem adták ki a támogatott gyógyszert, ám ez az eljárás jogszerűtlen volt - tette hozzá Farkasinszki Ildikó.A programhiba következményeinek teljes körű elhárítása szerdára várható.
Forrás: MTI