Veres vagy hazudik, vagy felelőtlen
Veres Jánost szeretjük. Az olyan embert csakis szeretni lehet, aki hobbiból fejel le TV-kamerákat, tulokként lök fel újságírókat, a harmadik világ államaihoz hasonlóan IMF-hitelt vesz fel, valamint a gazdasági válság ideje alatt 14 millió forintért vetet
2009. január 27. kedd 14:59 - Hírextra
Aszongya a Blikk, hogy „meglepő, néha arcpirító válaszokat adott Veres János ”, amikor az újság arról faggatózott, hogy na de mégis mé’ kellett beruházni az Audi A6-osba.
Íme a miniszter szó szerinti válasza: „– A szolgálati gépkocsi közbeszerzési eljárással volt beszerezve, ilyen eljárás a VPOP-nél volt az év közben (...) ennek révén számottevően olcsóbban szerezhettük be a járműveket, mint egyébként a piaci ára lenne ugyanazon járműveknek.”
Vörös Veres
1975-ben a nyírbátori Báthory István Gimnáziumban érettségizett. 1981-ben a debreceni Agrártudományi Egyetem Mezőgazdaság-tudományi Karán, üzemszervezési szakon általános agrármérnöki és mérlegképes könyvelői oklevelet szerzett. 1981-től állami tangazdaságban, 1983-tól tsz-főkönyvelőként dolgozott. 1986-ban az MKKE Ipari Karán agrármérnök-szakközgazdászi diplomát és egyetemi doktori címet szerzett. 1986-tól az MSZMP Nyírbátori Városi Bizottságának gazdaságpolitikai, 1988-1989-ben első titkára volt. Ezután egy évig az Észak-Kelet Rt. ügyvezető igazgatója. 1990-ben adó-tanácsadói szakképesítést szerzett, és felsőfokú kereskedelmi áruforgalmi szakvizsgát tett. 1990 után saját vállalkozásaiban dolgozott, 1997-től a Kereskedelmi és Iparkamara megyei elnöke. Számos civil szervezet munkájában vesz részt.
1979-től MSZMP tag. 1989 októberében az MSZP alapítója, 1990 óta a párt nyírbátori, 1991-től 1997-ig megyei elnökségi tagja. 2004. szeptember 4-én Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei pártelnökké, október 16-án az országos elnökség tagjává választották.
Forrás: mkogy.hu
Arra, hogy álláspontja szerint etikus eljárás volt-e a VPOP-n keresztül autót vásárolni – emlékezetes, Gyurcsány Ferenc miniszterelnök a tárcáknál a válság hírére befagyasztotta a luxuskiadásokat, így az új autók vásárlását is, a miniszter azt felelte: „A VPOP eljárása teljesen szabályszerű volt. (...) Meglehetősen kellemetlen helyzetek is előfordultak az (előző – a szerk.) autó használata során. Volt arra példa – miután az autó 300 ezer kilométert futott, ezért nem volt olyan műszaki állapotban, hogy bírta volna a folyamatos használatot –, külföldi vendéggel is kellett csereautóról gondoskodni” – írja a bulvárlap, majd folytatja: a minisztérium korábban azzal védekezett, hogy még a válság előtt, augusztusban szerezték be a kocsit. Ez azonban nem állja meg a helyét: bár az autóra vonatkozó ajánlati felhívás szeptember 1-jén jelent meg a közbeszerzési értesítőben, magát a szerződést csak október 10-én kötötték meg, napokkal azután, miután a válság elérte Magyarországot, és a tőzsde zuhanásba kezdett.
Nicsak... ezek szerint nincs elég működő kocsi a parlament gépparkjában? Mert különben, ha gallyra is vágja valaki a szolgálati Audit, akkor hát kér másikat.
Hát ez meglepő.
Az egy dolog, hogy 14 millió forint zsebpénz, ha az állami kiadásokat vesszük. Márpedig egy szolgálati verda az. Azonban egy másik dolog, hogy ha nincs pénz, akkor nem kéne dobálni. 14 millát se. Mert ugye, elvileg nincs pénz, különben miért is vettünk volna fel egy valag uniós, illetve IMF-hitelt. Ha pedig mégis van, akkor Veres „Nomen-Est-Omen” János (ld. keretes írásunkat) úgy hazudik, mint a vízfolyás.
Ez utóbbit pedig természetesen nem is merjük feltételezni.
Isten óvjon tőle!
Forrás: Hírextra/Blikk