2024. november 22. - Cecília

Kevesebb élelmiszert veszünk

Tavaly a negyedik negyedévben 3,5 százalékkal, éves szinten 2,9 százalékkal csökkent a napi fogyasztási cikkek kiskereskedelmi forgalma az előző év hasonló időszakhoz képest az ACNielsen Piackutató Kft. adatai szerint.
2009. március 19. csütörtök 16:35 - HírExtra
A cég MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleménye szerint a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe a múlt év októberi 71 pontról az idén februárban 46-ra csökkent. Tavaly az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum termékek bolti eladása értékben 6,1 százalékkal nőtt az előző évhez képest, a negyedik negyedévben azonban már csak 5,2 százalék volt a bővülés.

Éves szinten a szupermarketek forgalma 14, a drogériáké 12, a diszkontoké 11 százalékkal nőtt tavaly.

A piackutatók szerint részben a gazdasági környezetre adott válaszként, részben pedig meglévő trendek folytatásaként a vásárlók növekvő része igyekszik promócióban, olcsóbban beszerezni kedvenc márkáját. Ennek következtében a promóciós értékesítés aránya növekszik.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gazdaság / HR témában
Ön miként vélekedik a magyar gazdaságról?
A gazdaságunk szárnyal, határ a csillagos ég!
A gazdaságunk bár a levegőben van, magassága legfeljebb másfél méter, sebessége egy csigával azonos.
A gazdaságunk valaha szárnyalt, jelenleg a sütőben sül, zöldségkörettel.
A reformok működnek
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását