Ezeken a pályákon valaki világbajnok lesz – képgalériával!
Merre fog járni a Száguldó cirkusz 2009-ben? Milyen újdonságok várnak a Forma-1 szerelmeseire az idén? Pilóták, csapatok, pályák, esélyek – a HírExtra összeszedte mindazt, amit tudni kell a Forma-1 2009-es idényéről.
A naptárban idén mindössze 17 versenyhétvége kapott helyet a hétvégi Ausztrál Nagydíjtól kis hazánk versenyén át a zárófutamig, az Abu Dhabiban rendezendő GP-ig.
Pályahossz: 5305 méter
Versenytáv: 58 kör – 307.574 km
1. szabadedzés: péntek, magyar idő szerint 2:30
2. szabadedzés: péntek: magyar idő szerint 6:30
3. szabadedzés: szombat, magyar idő szerint 4:00
Időmérő edzés: szombat, magyar idő szerint 7:00
Futam: vasárnap, magyar idő szerint 8:00
Persze most mindenki a március 29-i szezonnyitóra készül – elsősorban még csak az Ausztrál Nagydíjnak otthont adó pályára koncentrál mindenki. A tizenhét versenyből álló idény egyetlen új pályája a majdan zárófutamként megrendezendő Abu Dhabi GP lesz Dubajban. Ami pedig számunkra fontos: kis hazánk futama, a hungaroringi hétvége a hagyományoknak megfelelően maradt nyári időpontban (július 26-án).
Kíváncsi mind a 17 futam helyszínére? Galériánkból megismerheti az összes versenypályát – ide kattintva elérhető képgalériánk.
A legjobban várt futam a nyitóversenyen kívül természetesen az idén debütáló Abu Dhabi verseny. A dubaj melletti sivatagba varázsolt pályát természetesen a fő Forma-1-es pályatervező, a német Hermann Tilke álmodta meg. Bahrein után ez már a második verseny a Közel-keleten – talán Bernie Ecclestonék is felismerték,hogy az a piac még kiaknázatlan?
A Japán nagydíj esetében is történt egy kis változás: a rendezést Szuzukától ideiglenesen átvevő Fuji névre keresztelt versenypálya idén visszaadja a Japán GP jogát Szuzukának.
Egy kis kedvcsináló: nézze meg a fergetegesre sikerült rajtot 2002-ből! Talán ilyen fergetegesre sikerül a hétvégi Ausztrál Nagydíj is...
Talán feltűnt a Forma-1-et már évek óta nyomon követőknek, hogy három, a korábbi években megszokott nagydíj is hiányzik a 2009-es naptárból: Francia-, Kanadai- és Egyesült Államok Nagydíjat sem rendeznek az idén.
S hogy melyik lehet idén a legizgalmasabb futam? Talán az ausztrál, hiszen az új szabályokat a nyitófutamon láthatjuk először élőben működni. Talán a Monte Carlóban megrendezett verseny, hiszen az említett új szabályok ahhoz vezethetnek, hogy előtérbe kerülnek a pilóták kvalitásai. Talán a szingapúri éjszakai verseny? Vagy a legtöbbször őrületes kánikulát hozó magyar futam? Esetleg az „újonc nagydíj” Abu Dhabiban a 2009-es világbajnokság zárásaként?