2024. november 22. - Cecília

Két hét múlva csomagolhat a metróalagút építője?

Maximum két hetet adott a DBR Metró Projekt Igazgatóság a francia Vinci vezette Bamco konzorciumnak, hogy újra felvegye a munkát a 4-es metró alagútjának építésén - közölte Klados Gusztáv, az igazgatóság projektigazgatója szerdán sajtótájékoztatón Budapesten.
2009. április 15. szerda 16:25 - HírExtra
Az igazgató véleménye szerint "ebben a pillanatban úgy néz ki", hogy akár fel is bonthatják a szerződést, de ezt nagyon meg kell fontolni.

Más cég is megépítheti az alagutat, sőt a BKV saját hatáskörében is megteheti ezt, de mindkét forgatókönyv szerint kitolódna a teljes projekt végső határideje és megnövekedne az összköltsége - mondta Klados Gusztáv.

Hozzátette: a gyorsabb verzió az lenne - ha valóban felbontják a szerződést a francia tulajdonú Vinci Construction által vezetett, az osztrák Strabagot, illetve a magyar Hídépítőt magába foglaló Bamco konzorciummal -, hogy ha saját hatáskörben fejezné be a DBR a munkát, ami hozzávetőleg néhány hónapos leállást jelentene az alagútépítésben. A legrosszabb verziók szerint a 4-es metrót egy évvel később adnák át az eddigi elképzelésekhez képest.

A költségekről annyit közölt, hogy azok is emelkedhetnek, de nem jelentősen. Pontos összeget azonban nem tudott egyelőre közölni az igazgató.

Klados Gusztáv hangsúlyozta, hogy nem a teljes metróépítkezés állt le, hanem csak a Bamco, amely egyéb kiegészítő munkálatok mellett az alagútépítésért felel. A tárgyalások azonban folytatódnak a DBR és a Bamco között.

A sajtótájékoztatón megjelent Vermesy Sándor, a Strabag magyarországi szakvállalatának ügyvezető igazgatója, a Bamco képviselője, aki elmondta, hogy már régóta tartanak a tárgyalások a DBR és a konzorcium között, eddig sikertelenül. Azért döntöttek az áprilisi munkaleállás mellett, mert az alagútfúró pajzsokat, amelyek jelenleg a Szent Gellért téren várakoznak, már nagyon nehéz lenne kiemelni a Duna alól.
Korábban az alagútfúró pajzsokról azt közölte a DBR, hogy azokat a konzorciumnak itt kell hagynia Magyarországon a munkák befejezéséig.

Az MTI kérdésére válaszolva a konzorcium képviselője elmondta, hogy abban az esetben, ha felbontják a szerződést, mintegy 100 magyar munkavállaló veszítheti el az állását.

Az ügy előzménye a DBR szerint, hogy a konzorcium irreálisan magas, közel 35 milliárd forintos többletkövetelést nyújtott be a DBR-nek, miközben a teljes munkát a szerződés szerint hozzávetőleg 62 milliárd forintért kellene elvégeznie.

A DBR hónapok óta folyamatosan vizsgálja az egyre szaporodó többletköveteléseket, melyekből eddig közel 190-et nyújtott be a konzorcium. Ez több, mint az összes többi kivitelező által eddig benyújtott követelés összesen.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását