2024. november 22. - Cecília

Demszky egy szálka miatt levágja a kezet

Na ez teljes gáz! A mesterséges dugók kialakítása olyan, mintha a főváros vezetői meghülyültek volna. Akkora átgondolatlan butaság, mintha az orvos a szálka miatt a kezet vágná le.
2009. május 20. szerda 12:39 - Pénzes Dávid
Végre meg van a megoldás! A városatyák rájöttek, hogyan lehet Budapest levegőjét tisztává tenni! Meg kell szüntetni egy-egy autósávot a főbb utakon és máris élhetőbb lesz a város. Az ötlet zsenialitásához csak gratulálni lehet: pontosan így oldja meg a szakértelem nélküli ember a problémát.



Olyan ez, mintha egy tenyérbe fúródó szálka miatt levágnánk a páciens kezét. Utána nyugodtan széttárhatjuk a karunkat mondván „le van a gond”. Ami igaz is, de hogy közben ezzel milyen egyéb problémát okozunk, az szinte mellékes is.

A főváros SZDSZ-es agytrösztjei most a kezünket akarják levágni. Mert ez a javaslat akkora butaság, hogy még a Himalája sem takarhatná el.

Teljesen értelmetlen


A terv 1.
A terv szerint a Kossuth Lajos utcát kétszer egy forgalmi sávra szűkítenék a Március 15 tér és az Astoria között, lenne mindkét oldalon buszsáv és kiszélesítenék a járdákat. Ehhez kapcsolódóan az Erzsébet híd budai oldalán buszsávot kapna egészen a budaörsi bevásárlóközpontokig a Hegyalja út, és buszsáv lenne a Krisztina körúton is.
A cél ugyebár a város levegőjének tisztábbá tétele. Nemes gondolat, de…! Azzal, hogy lezárnak egy csomó sávot, ez nem elérhető el. Hiszen lehet, hogy néhány belátóbb lelkületű autós azt mondja, bicajra száll, vagy a BKV-re, ám ez minden bizonnyal nem lesz számottevő. Ellenben az autók a hatalmas dugó miatt jóval lassabban fognak majd eljutni céljukig, így jóval többet fognak belepöfögtetni a tisztulásra ítélt levegőbe.

Hogy az autósok biciklire szálljanak rendelkezniük kell ilyennel, mert ha nem, akkor marad a BKV vagy a gyaloglás. Persze eleve az ülhet csak nyeregbe, aki elég fiatal és elég rutinos ahhoz, hogy a várost a hátára vegye. A BKV-ra meg egy vérbeli autós úgy gondol, mint a pokolba vezető út egyik stációjára. Ahhoz, hogy őket rávegyék a buszozásra jóval (és még egyszer mondom: jóval!) igényesebbnek kellene lennie a tömegközlekedés járműveinek. Ez azt jelenti, tisztábbnak, pontosabbnak, sűrűbben járónak, kevésbé zsúfoltnak. És természetesen olcsóbbnak. Ám éppen most tervezik a jegyár-emelést.

Aztán itt van a parkolási probléma. Ahhoz, hogy az ember a külvárosban lerakja a kocsiját, szükség lenne megfelelő P+R parkolókra – elérhető áron. Ez jelenleg csak Demszky nyugtalan agyának álmaiban szerepel, a megvalósítása júliusra (ekkora tervezik az őrületet) lehetetlen.



A háttérben nevetők

Ne legyünk persze naivak. Valaki biztosan nyer az ötlettel. Ezek az SZDSZ-es fiúk nem szoktak olyat kitalálni, ami nem lenne a pénztárcájuknak jó. A tervezet szerint a megszüntetett sávokban parkolóhelyek jönnének létre és kereskedelmi céllal hasznosulnának.

Na, kérem, itt van az a bizonyos liberális kutya elásva. A főváros jó pénzért a kereskedőknek adná az autósoktól elcsent terület egy részét. A másik felét a mindenki által jól ismert parkolási cégeknek osztaná ki. Azoknak a maffiatársaságoknak, akik már nem tudnak több helyet honnan kicsikarni maguknak, mert szinte már az egész várost felparcellázták. Azoknak rabol újabb területet a Demszky-bagázs, akik eddig is a semmiért kérték el az egyre emelkedő parkolási díjat. Zseniális.

Felmerül persze, hogy ha az a cél, hogy kevesebb autó jöjjön be, akkor kik fognak parkolni ezeken az új helyeken? A legjobb persze az lenne, ha a város teljes úthálózatán csak parkolni lehetne, menni nem. Azzal a parkoló cégek egy csomó pénzt bezsebelhetnének, és a város levegője is tiszta lenne. Milyen szép is lenne: Budapest, a parkoló autók városa.



Őrület!


A terv 2.
A hipermarketek parkolóitól folyamatos buszsávon úgynevezett P+R buszok járnának 10 percenként egészen a Blaha Lujza térig, vagy esetleg a Keleti pályaudvarig. A Rákóczi út kétszer két forgalmi sávból állna, plusz két buszsáv. Az Üllői úton egy-egy sávot elvennének parkolásra, így az út kétszer két sávos lesz a Nagyvárad tér és a Ferenc körút között. Mintegy 300-400 új parkolóhely jönne létre. Ugyanígy parkolókat alakítanának ki a Bajcsy-Zsilinszky úton, ami szintén kétszer két sávra szűkülne.
És arról még nem is beszéltünk, hogy milyen pszichés hatása lesz a mesterséges dugók kialakításának. Mert lesz, ebben ne kételkedjünk. Az amúgy is magasan lévő általános társadalmi feszültségi szint ezzel még inkább feljebb kúszik.

És azt is tudjuk, kinek az édesanyját fogják majd szidni vérgőzös tekintettel a nyári kánikula kétszáz fokában fővő vezetők és utasaik. Úgy tűnik, az SZDSZ el akarja veszíteni utolsó bástyáját, Budapestet is.

Kell a tisztább levegő

Tegyük persze hozzá, az ötlet alapvetően nem lenne elvetélt. Hiszen a főváros egyre romló közlekedését illetve levegőjének rossz minőségét valahogy jobbá kell tenni. Tarlós István a Fidesz fővárosi frakcióvezetője erre cinikusan megjegyezte, akkor zárjuk le az egész várost, és akkor tényleg meg lesz oldva mindkét probléma. Mi ehhez hozzátennénk, hogy a hidak zsúfoltságának kérdését is meg lehetne oldani, ha lebetonoznánk az egész Dunát. Ám ezeket valóban csak a keserű szarkazmus mondatja.

A gondot szakértelemmel, és óvatosan hozzányúlva lehet csak kezelni. Apró lépésekkel, amik tartalmazzák a parkolás szóba jöhető megoldásait, a tömegközlekedés fejlesztését, a kerékpárutak bővítését, és a sétáló utcák kialakítását, azaz egy teljes, egész koncepciót. És az ehhez tartozó hatástanulmányokat.

Ez egyelőre a kézlevágás baltával. Jogos lesz az ordítás miatta.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie »
Hozzászólás:

ugrayklara
2009. május 20. 19:33
van egy tuti ötletem kijárási tilalom 24 órában mindjárt rend lesz itt
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gondolataink témában
Szívesen látná Orbán Viktort köztársasági elnökként?
Szó sem lehet róla
Jobb lenne, mint miniszterelnökként
Teljesen hidegen hagy
Csak, ha nincs más elfogadható jelölt
Igen, alkalmas a posztra
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását