A válság és a stressz által gyötört japánok egyre szívesebben vonulnak vissza saját kis fészkükbe, otthonaikba.
2009. május 29. péntek 10:25 - HírExtra
A befészkelésnek (sugomori) elnevezett trend szerint a japánok amennyire csak lehet, mindent otthon intéznek el, hogy pénzt spóroljanak és megkíméljék magukat a mindennapi stressztől.
Ha lehetőségük van rá, nem nagy áruházakban vásárolnak be, hanem online módon. Így gyakran nemcsak kevesebbet költenek, hanem könnyebben észre is veszik a különleges ajánlatokat.
Ahelyett hogy moziba mennének, a "fészeklakó" japánok inkább DVD-t kölcsönöznek, és házhoz szállított ételt esznek. Sokan saját masszázskanapét is beszereznek, hogy tökéletes legyen az otthoni kikapcsolódás.
Az ezeket a termékeket és szolgáltatásokat kínáló cégek természetesen élvezik a stressz és a válság rájuk nézve pozitívnak számító hatásait.