Új metrót tesztel a BKV
Megkezdték a budapesti M2 vonalra gyártott metrószerelvény dinamikus tesztjeit a Nemzeti Közlekedési Hatóság engedélye alapján a BKV és az Alstom szakemberei.
2009. május 29. péntek 14:34 - HírExtra
Tájékoztatása szerint az új metrókocsik ezer kilométert futnak majd a forgalomba helyezés előtt a Fehér úti tesztpályán. Ennek célja, hogy megvizsgálják azokat a funkcióit, amelyek "az utasok utazási élményét és biztonságát a legnagyobb mértékben befolyásolják".
A tesztek során különböző terhelési és sebességszintek mellett vizsgálják a jármű menettulajdonságait (gyorsulás és lassulás), az áramellátó rendszer, a légkondicionáló berendezések, az ajtók, az utastájékoztató, valamint a vonatvezérlő és -befolyásoló rendszerek működését - írták a közleményben.
A Budapesten zajló dinamikus teszttel párhuzamosan az Alstom Transport franciaországi tesztpályáján, egy másik metrószerelvényen a tartóssági tesztek zajlanak. Ennek során a jármű összesen 14 ezer kilométert fut.
A szerelvény utazási élményt befolyásoló tulajdonságai közül elsősorban az vizsgálják, hogy az utazási komfort megfelel-e az előírt kritériumoknak, a különböző korú utasok fizikai adottságainak, az álló és az ülők utasok számára egyaránt kényelmes-e a metrókocsi. A szakemberek azt is ellenőrzik, hogy a szerelvény gyorsulása és lassulása egyenletes-e, s az elektrodinamikus fékről a légfékre történő átállás egyenletesen, simán történik-e.
Hozzátették: a régiekkel ellentétben az új Metropolis szerelvények kocsinként 2 légkondicionáló és szellőztető egységgel vannak felszerelve, így az utasok állandó mennyiségű és hőmérsékletű levegőáramlást élvezhetnek még akkor is, amikor a szerelvény megáll vagy várakozik.
A cég közölte továbbá, hogy az utasbiztonságot a szerelvények utasterében modern utastájékoztató és zártláncú videomegfigyelő rendszer biztosítja. A tesztek során a szakemberek ellenőrzik, hogy az automata tájékoztató rendszer működése megfelelő-e, s a szerelvény külső kamerái megfelelő pozícióba vannak-e állítva ahhoz, hogy a vezető a belső kijelzőn a peron egészét és a szerelvény mellett tartózkodó utasokat is láthassa.
Forrás: MTI