Nem tudják azonosítani a vonatszerencsétlenség áldozatait
Nehezen halad az olaszországi vonatbaleset halálos áldozatainak azonosítása, több holttestnél DNS-vizsgálatra lesz szükség - mondta Viareggio polgármestere.
2009. július 1. szerda 16:00 - HírExtra
A 16 halottból hat tetemet egyáltalán nem sikerült még azonosítani, ezekben az esetekben mindenképp DNS-vizsgálatot kell majd elvégezni. A többi holttest személyazonosságával kapcsolatban vannak feltételezések, de ezeket sem lehet még hivatalosan megerősíteni, mert nem állnak rendelkezésre személyi okmányok, és a tetemeket hozzátartozók még nem azonosították. Hétfő éjjel siklott ki egy tehervonat az észak-olaszországi Viareggio város központjában lévő pályaudvaron, majd két, cseppfolyós földgázzal feltöltött tartálykocsija kigyulladt és felrobbant.
A hatóságok gyanítják, hogy néhány hajléktalan ember is az állomás területén tartózkodhatott a baleset pillanatában. Nem tudták még azonosítani azt a hároméves kislányt sem, akit hozzátartozók nélkül szállítottak be súlyos sérülésekkel egy római gyermekkórházba, ahol szerdára virradóra meghalt. A viareggiói balesetben életét vesztette egy marokkói házaspár, és elképzelhető, hogy a kislány az ő gyerekük volt.
A legutóbbi hírek szerint 21 sérült továbbra is válságos, életveszélyes állapotban van. Egyes sérültek testfelületének több mint 90 százaléka megégett, így nem kizárt, hogy a halálos áldozatok száma még emelkedhet.
Szerda reggel még három embert eltűntként tartottak nyilván. A robbanás környékén több ház összeomlott, és közel ezer embert kellett kitelepíteni.
A szerdai olasz sajtó azt latolgatta, ki lehet a felelős a tragédiáért. Alteri Metteoli infrastrukturális miniszter közölte, hogy már vizsgálják azokat a híreket, amelyek szerint eltörhetett az első vagon tengelye, és a tehervonat talán emiatt siklott ki. Sajtóértesülések szerint a mozdonyt az olasz állami vasúttársaság alkalmazottja vezette, viszont a vagon, - amelyben a feltételezett tengelytörés történhetett - az amerikai székhelyű GATX Corp. egyik leányvállalatának tulajdonában áll.
Roberto Fochesato, az egyik mozdonyvezető azt mondta a Corriere della Sera című napilapnak, hogy ők nem felelősek a katasztrófáért. A 14 tartálykocsiból álló szerelvény óránként 90 kilométeres sebességgel, tehát a megengedett 100 kilométernél lassabban haladt, amikor kisiklott. A szerelvény kisiklása után a két mozdonyvezető erős gázszagot érzett, és azonnal meghúzta a vészféket. Életüket annak köszönhetik, hogy néhány másodperccel a földgázzal feltöltött tartálykocsik robbanása előtt ki tudtak ugrani a vonatból.
Forrás: MTI