Ügyfélkódexet vezet be a Provident
A Provident Pénzügyi Zrt. a gyorshitel-piaci szereplők közül elsőként bevezeti az úgynevezett Ügyfélkódexet, amely egyebek között átlátható, egyszerű rendszerbe helyezi a felelős hitelezés alapelveit, és segíti az ügyfeleket a felelős döntések meghozatalában.
2009. július 15. szerda 22:22 - HírExtra
A vállalat stratégiája az egyszerűség és az érthetőség, ennek alapján készült az Ügyfélkódex is a Provident sajtóközleménye szerint. A dokumentum nemcsak a tájékoztatást segíti elő, hanem részletesen leírja, hogy mit várhat el az ügyfél a vállalattól és munkatársaitól, illetve, hogy milyen kötelezettségek vonatkoznak rá. A cég hangsúlyozta: a Provident törvényesen működik, és minden jogszabályt betart.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) gyorskölcsönzési szektort érintő vizsgálata nyomán, a Providentre vonatkozó határozatban megállapította, hogy a vállalat kockázatvállalási, kockázatkezelési és bizonylatolási tevékenysége, a kialakított gyakorlat és eljárások alapvetően prudensek. A határozatban foglalt felhívásoknak a vállalat eleget tett, az abban foglaltakat beépítette belső szabályzati rendszerébe. A határozatban foglalt javaslatokat illetően a Provident igazgatósága néhány kérdésben már döntött is a felügyeleti felhívásban megfogalmazottak alapján szükséges változtatásokról, a többi beépítésének a lehetőségét vizsgálja.
A Provident piacvezető a gyorshitel-piacon - mondta az MTI-nek Tóth Andrea, a társaság szóvivője. A cég 30-200 ezer forint közötti, 26-54 hetes futamidejű kölcsönöket nyújt. A cég tavaly összesen 47 milliárd forintnyi hitelt helyezett ki, 2008-ban árbevétele 35 milliárd forint, mérleg szerinti nyeresége 4 milliárd forint volt.
Forrás: MTI