A válság jót tett a realitás-érzékünknek
A Medián közvélemény-kutatása szerint a magyarok általában véve tájékozottak a gazdasági folyamatokról, és a rossz közhangulat mellett is szolidárisak a nehézségekkel szembesülő honfitársaikkal.
2009. július 16. csütörtök 07:23 - HírExtra
A Medián július 13-án - a Miniszterelnöki Hivatal megbízásából - készített, 1000 fős, telefonos kutatásából kiderül: a gazdasági válság háromnegyed éve alatt az emberek egyre jobban hozzászoknak a tényekhez, meglehetősen tisztában vannak a válságjelenségekkel és azok súlyosságával, annak ellenére, hogy azért a fejekben vannak ellentmondások.
Az emberek leginkább a munkanélküliséget és az árak emelkedését tartják problémának. A felmérés azt mutatja, hogy a szakmunkás végzettségűeknek nagyobb gond az emelkedő munkanélküliség (százfokú skálán 66 pont) és az, hogy sok cég csődbe ment (58 pont), mint a szakképzetlenek számára (51 és 42 pont).
A közvélemény-kutatás szerint a jó hír viszont, hogy a rossz hazai közhangulat ellenére sokan átérzik mások problémáit, és nagy gondnak tartanak olyasmit is, ami őket személy szerint nem érinti. Igaz ez például a devizahitelesek növekvő terheire is. A válaszadók háromnegyede, a devizahitelesek 84 százaléka úgy gondolja, hogy a kormánynak be kellene avatkoznia annak érdekében, hogy az elmúlt negyedévi forinterősödés nyomán a bankok csökkentsék a devizahitelek törlesztőrészleteit - olvasható a Népszabadságban.
Forrás: MTI