2024. november 22. - Cecília

Online játékkal az egészséges táplálkozásért

Az online játékok is segíthetnek a helyes táplálkozás kialakulásában: azok a gyerekek, akik olyan játékokkal játszanak a gépükön, amelyek az egészséges táplálkozást sugallják, maguk is nagyobb valószínűséggel táplálkoznak helyesen.
2009. július 16. csütörtök 14:27 - HírExtra
Az utóbbi negyven évben az amerikai gyerekek és fiatalok körében megháromszorozódott az elhízottak száma. A kutatók felmérése szerint - amelyet a sciencedaily.com honlap ismertetett - ennek egyik oka a médiában keresendő, elsősorban a hirdetésekben, amelyek magas kalóriatartalmú, de csekély tápértékű élelmiszerek és italok fogyasztására csábítanak.

Mint írták, arról jóval kevesebbet lehet tudni, hogy mekkora a befolyása az internetnek a gyerekek választásaira, de nyilvánvalóan nem csekély, hiszen a 8-18 éves korosztály körében rendkívül népszerűek az online foglalatosságok.

A piaci szakemberek számára a net valóságos Kánaán, hiszen az ott megjelentetett hirdetések jóval kevesebbe kerülnek, mint a hagyományos tévés reklámok, ráadásul gyakorlatilag a törvényi szabályozás sem köti meg a kezüket.

Számos élelmiszermárka honlapján szerepelnek "advertgame"-nek, hirdetési játéknak nevezett programok, amelyeket kifejezetten reklámcélból fejlesztettek ki.
Tiffany A. Pempek és Sandra L. Cavert egyetemi kutatók egyszerű kísérletben bizonyították, hogy ezek a reklámok egyértelműen befolyásolják a gyerekeket.

Harminc szegény családból származó, 9-10 éves afroamerikai gyereket három csoportra osztottak. Az első csoport olyan online játékkal szórakozhatott, amelyben a virtuális játékos jutalma banán, narancs dzsúsz és egyéb egészséges étel és ital volt. A második csoport játékában viszont szénsavas üdítő, cukor, sütemény és chips járt a számítógépes figurának. A játék után mindkét csoport választhatott magának a fenti jutalmakból. Az egészséges változatot játszó gyerekek inkább nyúltak a banán és a többi egészséges táplálék felé, míg a második csoport inkább az egészségteleneket választotta.

A harmadik, a kontrolcsoport gyerekeit arra kérték, hogy előbb válasszanak enni- és innivalót, csak azután ültették le őket a helyes táplálkozást sugalló játék elé.

Általánosságban megállapítható volt, hogy a gyerekeknek a játék mindkét változata tetszett, és átlag 9 és fél percet töltöttek el vele. A kísérlet bizonyította, hogy noha alig tíz percre voltak kitéve az advertgame hatásának, a gyerekek azt ették és itták, amelyre a hirdetési játék ösztönözte őket, akár egészséges volt az, akár nem - foglalta össze az eredményt a tanulmány.

A szerzők egyfelől felhívták a figyelmet az egészségtelen táplálkozást propagáló online játékok nyilvánvaló veszélyeire, másfelől arra is rámutattak, hogy ezeket a játékokat hatékonyan fel lehetne használni a helyes táplálkozási minták terjesztésére.

A kutatók még arra is kitértek: hiába nyugtatnánk magunkat azzal, hogy az alacsony jövedelmű családoknak nincs is internet-hozzáférésük, a kísérletben szereplő gyerekekről is kiderült, hogy szinte naponta vagy legalábbis egy héten többször neteztek.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását