Csúcsközelben! Magyar pilótának tapsol a vébé mezőnye!
Beugróként képesztette el gyorsaságával a túraautó világbajnokság fejeseit, jövőre azonban már minden futamon indulni akar a fiatal magyar versenyző. A HírExtra Michelisz Norberttel beszélgetett.
2009. július 21. kedd 18:22 - Gedei Szilárd
Tudták, hogy gyors, de azt még a gyári seatos fejesek sem gondolták, hogy Michelisz Norbert okozza a legnagyobb meglepetést a hétvégi túraautó világbajnoki futamon. A fiatal magyar srác privát kocsival vette fel a versenyt a WTCC (World Touring Car Championship) sztárjaival, kár, hogy a futamokon végül nem kísérte szerencse. A HírExtra az elmúlt évek legígéretesebb magyar versenyzőtehetségével, a Seat Leon Európa Kupa éllovasával, a túraautó világbajnokság egyik legtehetségesebb pilótájával, Michelisz Norberttel beszélgetett.
Minden Európa Kupa hétvégén jár egy bónusz a győztesnek: elindulhat a WTCC, azaz a túrautó világbajnokság aktuális futamán is egy privát Seattal. Michelisz Norbert a hétvégi Brands Hatch-i futamon ráadásul nem is csak elindult, hanem szenzációsan szerepelt, a privát versenyzők között megnyerte az időmérő edzést (egyébként pedig a kilencedik helyről rajtolhatott), amiért járt neki egy világbajnoki pont! Sajnos a két futam már nem sikerült annyira jól, mindkét rajt után kiesett egy-két kanyaron belül.Pedig...
Michelisz Norbert
Sportág: autóversenyzés (túraautó)
Született: 1984. augusztus 8. WTCC-karrier:
2008. október 23-25. Okayama
2009. július 13. Barcelona SUNRED teszt
2009. július 17-19. Brands Hatch
Ha meg tudom úszni az első kanyarban a baleseteket, akkor – mivel az edzéseken is látszott, hogy használt gumikon gyorsabb voltam, mint az újakon – valószínűleg jó versenytempót tudtam volna futni. Ráadásul a beállításokat is inkább versenykörülményekre hangoltuk be, nem az időmérőre. Ezért úgy gondolom, hogy a pontszerző hely, azaz az első nyolc valamelyike elérhető lett volna. Csakhogy jött az első futam rajtja, ahol önhibáján kívül belekeveredett az adok-kapokba…
Igen, sajnos már az első kanyarban éreztem, hogy ki van törve a jobb első kerekem, így igyekeztem minél előbb kikerülni a sűrűjéből. Amikor belecsapódtam a pontversenyben vezető francia sztárversenyzőnek, a szintén seatos Yvan Müllernek, már nem tudtam irányítani a kocsit.
Íme mindez képekben, Michelisz Norbertet 37-es számmal, egy sárga Seat volánjánál: Azt azonban jó volt látni, hogy a kiesésük után a pálya szélén ülve együtt nézték végig a versenyt. Megbeszélték a rajtnál történteket?
A Seat Leon Európa Kupa állása*
1. Michelisz Norbert (magyar) 46 pont
2. Diego Puyo (spanyol) 42 pont
3. Massimiliano Pedalà (olasz) 40 pont
4. Fredy Barth (svájci) 30 pont
5. Jean Marie Clairet (francia) 28 pont *Még két futam van hátra.
Igen. Elmesélte, hogy már az első kanyar bejáratánál akkora ütést kapott, hogy valószínűleg fel kellett volna adnia a futamot. Én csak a pont voltam az i-n. Beszélgettünk, de nem sokat, mert nagyon mérges volt az elszalasztott lehetőség miatt. Engem azonban egyáltalán nem bántott, azon tépelődött csak, hogy pillanatok alatt leamortizálta az autóját. Nem mindennapi, hogy egy fiatal magyar pilóta ezekkel a sztárversenyzőkkel diskurálhat, illetve ami fontosabb: versenyezhet.
Az számomra is óriási megtiszteltetést jelent, hogy részt vehetek a WTCC egyes futamain, ugyanis gyermekkorom óta autóversenyző szerettem volna lenni. Ráadásul amióta elkezdtem versenyezni, a túrakocsi világbajnokságot tartom a csúcsnak.
Ez mikor volt?
Mindössze három éve, a hazai Suzuki Swift Kupában kezdtem, ami akkor egy újonnan induló sorozatnak számított. Túl hosszú versenyzői múltra tehát nem tekintek vissza, de a célom így is csak a világbajnokság lehet.
Milyen feltételeknek kellene ahhoz teljesülniük, hogy egy privát csapattal állandó résztvevője lehessen akár mondjuk már jövőre a WTCC mezőnyének?
Ez elsősorban pénzkérdés. Úgy gondolom, hogy a mostani csapatomnak, a Zengő Motorsportnak is megfelelő ehhez a háttere, az anyagiakban azonban óriási ugrást követelne a lépés az Európa Kupából a világbajnokságba.