Szerdán kész a villamospálya
Szerdán befejeződik Budapesten a nagykörúti villamospálya felújítása, így augusztus 20-án üzemkezdettől a tervek szerint újra teljes vonalon járhatnak a 4-es és a 6-os villamosok - közölte Kocsis István, a BKV vezérigazgatója kedden sajtótájékoztatón, a Moszkva téren.
2009. augusztus 18. kedd 17:13 - HírExtra
A felújítás 19 napja alatt a villamosok autóbuszos pótlása szinte hibátlanul valósult meg - mondta a vezérigazgató. Hozzátette: csütörtökön az ünnepi tűzijáték után a BKV csúcsidőszaki sűrűséggel közlekedteti minden járatát, így a nagykörúton járó Combinókat is. Péntek hajnaltól pedig - amikortól lezárják a Margit hidat az autósok elől - sűrítik a 2-es metró és egyes villamosjáratok forgalmát.
Ezt követően, szombaton vezetik be az új paraméterkönyvet, amely Kocsis István közlése szerint nem hoz akkora változásokat, mint a menetrend legutóbbi, 2008-as módosítása.
Mihálszky Gábor, a BKV közlekedési vezérigazgató-helyettese kifejtette: a 20-i tűzijáték után kitolják a metró üzemidejét 1 órával, tehát az utolsó szerelvénypár 0.35 órakor halad át a Deák téren. Másnap, 21-én a Margit híd lezárását követően megváltozik a 26-os busz menetrendje, mivel a szárnyhidat is lezárják, így déli irányból nem tudnak a járatok a Margitszigetre behajtani, ezért csak a centenáriumi emlékműig lehet majd a busszal közlekedni.
A paraméterkönyv "finomhangolásáról" szólva Mihálszky Gábor elmondta: több olyan fejlesztés is szerepel az új menetrendben, amely érinti a Moszkva teret. Ezek között említette, hogy a meghosszabbított vonalú 139-es busz hétköznapokon is közlekedik majd, két új buszjáratot indítanak 129-es, illetve 111-es jelzéssel, a 29-es busz vonalát pedig Hűvösvölgy felé meghosszabbítják.
A nagykörúti villamosvágányok felújítása augusztus 1-jén kezdődött meg. Erre a BKV korábbi közlése szerint azért volt szükség, mert a legutóbb az 1990-es években végezték el ezeket a munkákat. A Combinók érkezésekor, 2006-ban a vágányokat nem újították fel, csak a megállókat. A felújítás során elsősorban a kereszteződésekben cserélték le a vágányokat. A beruházás teljes költsége 350 millió forint volt.
Forrás: MTI