2024. november 23. - Kelemen, Klementina

Besenyei: "Izgalmas versenyre van kilátás"

Több tízmilliós repülőgépcsodák a Duna fölött mindenféle kicsavart pózban – ez a világszerte egyre népszerűbb Red Bull Air Race budapesti versenye. Besenyei Péter nagyon készül, de aligha fog nyerni.
2009. augusztus 19. szerda 14:49 - Gedei Szilárd
Ha augusztus huszadika, akkor Red Bull Air Race. Ha Red Bull Air Race, akkor Besenyei Péter. Ha Besenyei Péter, akkor visszafogott remények – a HírExtra még a szerda délutáni időmérő edzés előtt néhány perccel tudott néhány szót váltani a magyar műrepülő világbajnokkal.

Mindenki nyerni akar

„Az időmérő nagyon fontos állomása a versenynek, hiszen a tizenöt pilótából álló mezőny utolsó öt helyezettje nem kerül be automatikusan a huszadikai versenybe, hanem futniuk kell egy vigaszkört, ahol pedig az ötből csak az első kettő megy tovább a versenybe. Aki tehát ma nem jut be a legjobb tíz közé, az aggódhat, hogy holnap egyáltalán versenyben lesz-e” – mondta el portálunknak Besenyei, s hangsúlyozta: ez szinte bárkivel megeshet, a pálya ugyanis meglehetősen nehézre sikerült, s nagyon nagy a tömörülés a pilóták között.

Nem is olyan egyszerű: íme, a pálya rajzolata a verseny hivatalos előzetesében:

A bajnokság állása
1. Hannes Arch ( osztrák) 33 pont
2. Paul Bonhomme ( brit) 32 pont
3. Nicolas Ivanoff ( francia) 24 pont
4. Matt Hall ( ausztrál) 19 pont
5. Nigel Lamb ( brit) 18 pont
6. Mike Mangold ( amerikai) 18 pont
7. Sergey Rakhmanin ( orosz) 17 pont
8. Kirby Chambliss ( amerikai) 13 pont
9. Peter Besenyei ( magyar) (10 pont)
10. Alejandro Maclean ( spanyol) 8 pont
11. Michael Goulian ( amerikia) 6 pont
12. Glen Dell ( dél-afrikai) 3 pont
13. Matthias Dolderer ( német) 1 pont
14. Yoshi Muroya ( japán) 1 pont
15. Pete McLeod ( kanadai) 1 pont
Amikor például először látta a magyar pilóta a pálya rajzát, azt hitte, hogy nem lesz több egy könnyed edzőpályánál. Aztán amikor a hét folyamán először kipróbálhatta élesben is, nagyot változott a véleménye: „Pattogós, érdekes pálya, nagyon szűk fordulókkal, ahol nagyon könnyű hibázni, pont emiatt azonban izgalmas versenyre van kilátás”.

Na igen, az izgalom nem olyan rossz dolog, persze mondjuk ezt a pilótáknak, akik még az utolsó edzésen is csak tizedmásodpercekre voltak egymástól – az első tíz például egyetlen másodpercen belül állt még a tréningeken! Ebből kiindulva az is megtörténhet, hogy Besenyei dobogóra áll a futam után, de az is, hogy a legjobb nyolcba sem kerül be.

Besenyei nem tuningol, de így is gyors

A sorozat negyedik állomásának egyébként a kilencedik helyről vág neki Besenyei Péter, ennek azonban főként csak az oka, hogy az előző állomáson, Windsorban nem tudott elindulni, ugyanis a futam előtt egy kényszerleszállás miatt megsérült az MSX-R típusú gépe a Niagara vízesésnél.

„Nem tudom, hogy kinek hogy fog kijönni a lépés, de mivel technikai sportról beszélünk, az sem mindegy, hogy ki milyen motorral fölszerelt géppel indul. A technika ugyanis nem egyezik meg mindenkinél, amíg mi például a motor tuningolásában nem vagyunk annyira jók, addig más csapatok nagymértékben átalakított motorú géppel indulnak” – magyarázta el a HírExtrának a műrepülő világbajnok, de sietett hozzátenni: mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy önmagából és a gépéből is a lehető legtöbbet hozza ki.

Nekünk pedig csak az marad, hogy élvezzük a berregő gépcsodákat a Duna felett, s az államalapítás mellett ünnepeljük ezeket az istenverte pilótazseniket is…
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Sport témában
Kijutunk-e a labdarugó világbajnokságra?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását