Bankok ügyeskedései
Valószínűleg erre a gondolatra építettek a marketing szakemberek amikor, gondos tervezéssel igyekeztek elterelni a reménybeli ügyfelek figyelmét a kondíciós listáról, ügyefogyott vagy hangzatos ajándékok segítségével.
2009. augusztus 24. hétfő 13:57 - Rémes Ágnes
Mondd meg a szüleidnek
Kedves, barátságos meglepetéssekkel csábítják a
pénzintézetek a gyerekeket. Sőt, online egyenesen hozzájuk intézik szavaikat. Igényesen összeállított rövid anyagban helyeznek kilátásba PC játékot, CD-t, mindent, amit egy iskoláskorú gyerek megkívánhat, hiszen az okosan megspórolt, bankkártyán tartott pénz megannyi vágyott dologra fordítható.
Persze a
szülőkről sem feledkeztek meg. Amíg szeretett gyermekeik érdeklődését a pénzügyi szabadság lehetőségével és Buksi kutya bankkártyára nyomtatható képével ébresztgették, addig a törvényes képviselőket alacsonynak bélyegzett költségekkel, és a pénzügyekre történő tudatos ránevelés címszavával igyekeznek számlanyitásra bírni.
És ki mondta, hogy nem megvesztegethető ember fia? Banktól függően kínálnak a gyereknek tolltartót, plüss oroszlánt a ravaszabbak pedig a szülőkre is gondolnak, és beiskoláztatásra fordítható ajándékutalvánnyal lepik meg a bölcsen választó anyukát, apukát. Természetesen csak a díjmenetes szolgáltatások ötlenek szembe, egyéb költségek megtekintéséhez azért keresgélni kell.
Megjön a gyerek esze
Mi a reklám?
A reklám a kommunikáció egy formája, rendszerint egy bizonyos áru vagy szolgáltatás megvételére, illetve igénybevételére ösztönző, esetleg egy egész márka, cég, terület vagy pusztán csak egy cél javára szóló hirdetés.(Wikipédia)
Ahogy elmúlnak az évek, bölcsebbé válnak az egykori gyerekek, pénzügyeikről egyre önállóbban, körültekintőbben döntenek. Már nem téveszti meg őket néhány hangzatos sor, provokatív reklám, ostoba ajándékok meg aztán végképp nem befolyásolják döntéseiket. Vagy mégis?
Érdekes megfigyelni, hogy a pénzintézetek a 18-24 éves korosztály számára elérhető
bankkártyákhoz egészen változatos ajándékokat kínálnak, és jóval több bank él a reklámnak és figyelemfelkeltésnek ezzel az eszközével az ilyen típusú szolgáltatásoknál.
Valódi vonzerőt jelent egy mai fiatalnak a felkínált pen drive, mozi kupon vagy az esély, hogy ingyen szerezze meg a jogosítványt?
Bankok úgy vélik biztosan. Különben nem fektetnének komoly pénzt csecsebecsékbe. Ha pedig igazuk van, ez a korosztály nem tekinthető tudatos vásárlónak.
Drága szolgáltatás, drága ajándék
A nehezebben értékesíthető, költséges szolgáltatások vonzóvá tételéhez más kategóriás ajándékok dukálnak. Aki például hitelkártyát igényel nyerhet autót, utazást. Manapság a repülőjegy sem olcsó mulatság, ki ne örülne hát egy szinte bárhová felhasználható
repülőjegynek, még akkor is, ha az egy meghatározott utazási periódusra vonatkozik. Boldog ember, aki magénak vallhat egy hitelkártyát ilyen extrákkal.
Vannak üdítő kivételek
Előfordul persze, hogy a bank nem csak saját magát, ügyfeleit is komolyan veszi. Van ugyanis ahol jelképes bögre, kulcstartó összeállítás helyett valódi ajándékot, hasznos
pluszt mellékelnek.
Az egyik pénzügyi szolgáltató lakossági bankszámla nyitása esetén ingyenes
életbiztosításban részesíti ügyfeleit 400 000 forint értékben. A baleseti halál nem kimondottan napsugaras perspektíva, ugyanakkor egy biztosítás ilyen estre, pláne ingyen mindenképpen hasznos. Ez a szolgáltatás máskülönben távolról sem ilyen jutányos.
A bőség zavarában
A pénzügyek világában legalább akkora kínálattal találkozhatunk, mint az ABC-ben. A marketing ugyanúgy működik a sajtreklám esetében, mint hiteleket vagy bankkártyákat népszerűsítő bejátszásoknál. A vásárló dolga függetleníteni, megfontoltan mérlegelni, még akkor is, ha ebben előre megfontolt szándékkal igyekeznek megzavarni. Mert Pen drive ide,
Madonna koncert oda, a pénzügyi döntések hosszú távú elkötelezettséggel járnak.