Közpénzek elsíbolását orrontja a Fidesz?
A Fidesz minősíthetetlennek tartja, hogy míg a kormány újabb megszorításokkal keseríti meg az emberek életét, addig a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) kommunikációs akciójára 200 millió forintot akarnak elkölteni, a párt szerint "semmi szükség az újabb hazugsághadjáratra".
2009. augusztus 25. kedd 11:35 - HírExtra
Ágh Péter, az ellenzéki párt országgyűlési képviselője azzal kapcsolatban közölte ezt keddi budapesti sajtótájékoztatóján, hogy a hétfői Közbeszerzési Értesítőben felhívás jelent meg, miszerint a MeH 200 millió forint keretösszegű kommunikációs kampányra indított gyorsított tárgyalásos közbeszerzést.
Az ilyen kommunikációs hadjáratokat - az elmúlt évek tapasztalatai alapján - az MSZP-kormányok általában hazugságok terjesztésére szokták felhasználni - mondta Ágh Péter, aki pártja nevében azt követelte a kormánytól, hogy még kedden vonja vissza az említett közbeszerzési kiírást, ugyanis "semmi szükség az újabb hazugsághadjáratra, főleg nem (...) az emberek pénzén".
Közölte: ha a kormány "mindenképpen újabb hazugsághadjáratot akar kezdeményezni, akkor azt ne az emberek pénzén tegye (...), hanem dobják össze saját maguk, dobják össze a miniszterek".
A politikus úgy látja, míg a kormány részéről semmi mást nem hallani, mint hogy nincs pénz, el kell venni az emberektől, a családoktól, a nyugdíjasoktól, addig a megjelent közbeszerzési pályázat is arról tanúskodik: "félrebeszélnek, nem mondanak igazat, hazudnak; igenis van pénz a haveroknak, van pénz a minisztériumi jutalmakra, van pénz végkielégítésekre, és van pénz hazugságok terjesztésére".
Hogy pontosan mire akarják elkölteni ezt a 200 millió forintot, az nem derült ki az értesítőből - tette hozzá Ágh Péter.
Véleménye szerint abszurd, hogy ez a hír ugyanazon a napon - hétfőn - jelent meg, amikor napvilágot látott: a kormány újabb vasútvonalakat akar bezárni, és amikor az egészségügyet sújtó megszorításokról szóltak a hírek.
A Közbeszerzési Értesítőben megjelent felhívás szerint az ajánlattevőknek a Miniszterelnöki Hivatal kommunikációs kampányainak megszervezésére és lebonyolítására kell vállalkozniuk. A munka része a kapcsolódó szolgáltatások - így médiatervezési és -vásárlási, reklámügynökségi- és PR szolgáltatások - elvégzése is. A feladat a bruttó 200 millió forintos keretösszeg kimerüléséig vagy 2010. június 30-ig tart.
Forrás: MTI