Szanyi: cselekedni kell a közlekedési cégeknél
Eljött a cselekvés ideje a MÁV-nál és a BKV-nál, a takarékosság igényével újjászervezési terveket kell készíteni - mondta Szanyi Tibor, az MSZP országgyűlési képviselője az MTI-nek pénteken.
2009. október 2. péntek 19:51 - HírExtra
Az államnak nem szabad közpénzt adni a költségvetésből sem a MÁV-nak, sem a BKV-nak addig, amíg "villámgyorsan neki nem állnak a saját maguk korszerűsítésének, racionalizálásának, aminek az első számú igénye a pontosság és a takarékosság" - hangoztatta.
Ezt arra reagálva mondta, hogy Molnár Béla, a Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) országgyűlési képviselője pénteken az MTI-vel közölte: azonnali vizsgálatot követel a párt a MÁV-nál az elmúlt napokban nyilvánosságra került végkielégítések miatt.
Szanyi Tibor meglátása szerint a takarékoskodásnak voltak a közelmúltban "vadhajtásai", amikor a BKV és a MÁV vezetőit elbocsátották úgy, hogy tetemes végkielégítéseket fizettek ki. Ezek a kifizetések ugyanakkor valós szerződéseken és jogszabályokon alapultak, még akkor is, ha a válság miatt az emberek "szemét csípik" ezek az összegek - vélekedett.
A szocialista parlamenti képviselő rámutatott: igaz viszont, hogy ha néhány vezető esetében várnak még egy-két évet az elbocsátásokkal, nyugdíjba lehetett volna őket küldeni, végkielégítés nélkül.
Hangsúlyozta: a bankok középtávú üzleti fejlesztési terv nélkül nem állnak szóba sem a MÁV-val, sem a BKV-val, még akkor sem, ha azok állami cégek, ezért ezeket a terveket mihamarabb át kell dolgozni. A tervek összeállításához szükséges szakmai anyagok rendelkezésre állnak - közölte.
Mint Szanyi Tibor mondta, a vasúti járműbeszállítók készen állnak, a megrendelésekhez csak az kell, hogy a MÁV le tudja hívni azt a mintegy ezer milliárd forintnyi európai uniós forrást, amelyhez szükség van az üzleti tervekre.
A képviselő kiemelte, a szakmai tervek egyik alappillére kell legyen, hogy a jövőben ne Budapest központtal, hanem régiónként dolgozzák ki az aktuális menetrendet. A régiókban ugyanis el tudják dönteni a szakemberek, hogy mely városoknak, településeknek milyen vasúti közlekedésre van szükségük.
Hozzátette: "A Fidesz pedig jobb, ha lejjebb veszi a hangerőt, amikor pénzszivattyúkat meg egyebeket emleget, mert az újkori történelmünk legnagyobb pénzszivattyúja mégiscsak az volt, amikor több száz fő- és köztisztviselőt több éven át betonba vasalt szerződéssel rendelkezési állományban kellett tartani", s munkavégzés nélkül milliós havi fizetéseket vettek fel.
Forrás: MTI