Betiltották az Actimel reklámját
Betiltották az Actimel joghurt reklámját Nagy-Britanniában. A brit reklámfelügyeleti hatóság (ASA) azzal indokolta döntését, hogy nem támasztják alá bizonyítékok a reklám azon állítását, mely szerint a termék megvédi a gyermekeket a betegségekkel szemben.
2009. október 15. csütörtök 13:14 - HírExtra
A reklámban az hangzik el, "tudományosan bizonyított", hogy az Actimel "segíti a gyermekek immunrendszerének védekezését".
Guy Parker, az ASA ügyvezető igazgatója elmondta, a döntés nem arra tért ki, hogy az Actimel valóban hatékony-e, csak azt vizsgálta, hogy a reklámban megfogalmazott állítást alátámasztja-e megfelelő bizonyíték.
A Danone szóvivője ezzel szemben közölte, az ő tudományos állításuk "egy sor bizonyítékon alapul". Hangoztatta, 24 megjelent klinikai tanulmány mutatta ki, hogy a termék különböző körülmények között jótékony hatással van a gyerekektől az idősekig mindenkire. Nyolc klinikai próbát végeztek el gyerekeken - 16 éves korig bezárólag -, ebből kettőt Indiában, heveny hasmenéssel kórházban ápolt gyerekeken, illetve olyan gyerekeken, akik gyomorhurut miatt szedtek gyógyszert.
Az ASA szerint az utóbbi kettő például nem érvényes az egészséges gyerekekkel kapcsolatban. A másik két klinikai próbát azért nem lehet figyelembe venni, mert abban a vizsgált gyerekek életkora hat hónaptól 15,5 hónapig terjedt, és ezért ennek eredményeit nem lehet iskoláskorúakra vonatkoztatni. A hatóság szerint a terméket nem lehet jótékony hatásúként értékelni asztmában szenvedő gyerekeknél sem. Az ASA úgy ítélte meg, a hirdetés félrevezető volt, és megsértette a hirdetésekkel kapcsolatos bizonyítási és hitelességi előírásokat.
"Nemzetközileg elismert, széleskörű és közvetlenül a témához tartozó humán klinikai tapasztalatokkal rendelkező szakértők közreműködésével végzett tanulmányok bizonyítják a probiotikumok hatásait a bél- és gyermekgyógyászatban, valamint az immunológiában" - válaszolta az ASA kifogásaira a Danone szóvivője.
Forrás: MTI