Az MDF az autók eredetiségvizsgálatát követeli
Az MDF felszólítja a kormányt, a szakhivatalokat, a Fideszt és az MSZP-t, hogy valljanak színt a gépjárművek eredetvizsgálatával kapcsolatban - mondta Kerék-Bárczy Szabolcs, az MDF szóvivője csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
2010. február 4. csütörtök 14:50 - HírExtra
Kiemelte: az MDF arra kéri a kormányt, a szakhivatalokat, a Fideszt és az MSZP-t, hogy hozzák nyilvánosságra az Eclipse Zrt. immár 20 milliárd forint körülire becsülhető állami szerződéseit és a beszerzés körülményeit.
Kerék-Bárczy Szabolcs közölte: az Eclipse Zrt. tavaly december 31-én kötött 4,95 milliárd forintos szerződést az eredetvizsgálat új informatikai rendszerének megalkotására, majd négy nap múlva üzembe is helyezte azt.
Közölte: a gépjárművek eredetiségvizsgálatát a Figyelő című hetilap és más sajtótermékek cikkei után nem lehet másként értelmezni, mint botrányt.
Elmondta, hogy az eredetiségvizsgálatot 1999-től kezdődően vezették be Magyarországon, célja az volt, hogy visszaszorítsa az autólopások számát. Hozzátette: 2010. január 1-jétől a - Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megkérdezése nélkül - új eredetiségvizsgálati rendszert vezettek be a Közlekedési Hatóság szervezésében.
A szóvivő úgy fogalmazott: az MDF felháborítónak tartja, hogy a GVH ajánlásaira "fittyet hányva" szórnak ki hatalmas költségvetési tételeket.
A részletekről szólva azt mondta: az Eclipse Zrt.-t 2003 április 14-én alapították, éppen 10 nappal azután, hogy megszületett a törvény, amelyben hatósági árassá alakították a gépjárművek eredetiségvizsgálatát. A frissen alapított társaság megnyerte azt a pályázatot, amelyet a hatósági árak kialakítása után az eredetiségvizsgálatokhoz használt szoftverre írtak ki - tette hozzá.
Mint hangsúlyozta, az MDF a szabad piacra bízná az eredetiségvizsgálatot, így kiküszöbölhető lenne a kartellek megjelenése és az állami korrupció is.
Kerék-Bárczy Szabolcs beszélt arról is, hogy a parlament nemzetbiztonsági bizottsága 2006. július 24-i ülésén vélhetően az összes jövőbeni Nemzeti Közlekedési Hatósághoz tarozó informatikai fejlesztést is titkossá nyilvánított. Jórészt, az akkori döntés miatt nem lehet semmit tudni az eredetiségvizsgálat körül elfolyt pénzekről sem - jelentette ki.
Az MDF mindezek után felteszi a kérdést: van-e összefüggés több, összesen 20 ezer millió forint körüli, közbeszerzés nélkül elnyert pénz és az MSZP, illetve a Fidesz politikusainak a nemzetbiztonsági bizottság ülésén leadott támogató szavazatai között?
Van-e összefüggés egy 5 ezer millió forintos munka 4 nap alatt történő elvégzése és az MSZP, illetve a Fidesz politikusainak hallgatása között? - kérdezi Kerék-Bárczy Szabolcs.
Forrás: MTI
Tegnaptól az NKH-s eredettel is át lehet íratni járművet. Ezzel sikerült arcon köpni megint egy szakmát! Hajrá autótolvajok, vigyétek az NKH-hoz ott senki nem vesz észre semmit!
Év végére a lopott autók száma csak eléri 30-40 ezeret, ha így megy tovább. Sajnálom a laikus vevőket, őszintén.
Még egy kis adalék:
Megint sikerült, ország-világ elött lejáratni egy szakmát, gratulálunk NKH, KEK.KH, MSZP, Eclipse Informatikai Rendszerház Zrt.!!
A 2009. szeptember 25. napján zárult 2. Nemzetközi Gépjármű Nyilvántartási és Eredetiségvizsgálati Konferencián (http://www.veroex.iris.sk) elhangzottak alapján Romániában a használt import járművek eredetiségvizsgálatakor felderített lopott járművek 9%-a Magyarországról származik. Szlovákiában az eredetiségvizsgálatot felügyelő IRIS cég képviselői elmondták, hogy a 2009. július 1. napja óta a bűnözők Magyarországot deponáló országként használják, mely értelmében egy EU tagállamban lopott jármű pár napra Magyarországon forgalomba kerül, majd magyar okmányokkal kerül tovább, jellemzően EU-n kívüli országba.
Tehetik ezt azért, mert az idén áprilisban és júliusban hatályba lépett 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet-módosításai a használt jármű importja és exportja esetén már nem teszik kötelezővé az eredetiség vizsgálatot.
Ezek után elkezdik vizsgálni ( az NKH-nál, bocs. a túlzásért vizsgálni=matatni) az időszakos műszaki vizsgánál azoknak az autóit akik 2006. január 1 megelőzően, Magyarországon márkakereskedéstől, újként vásárolták a gépjárművet, és azóta is ők a jármű tulajdonosai, 17-20-ezer ft-ért.
KB. 350.000 db autóról beszélünk, nem nagy összeg cirka 6,5 milliárd forint amit kivesznek a zsebünkből!!
Ekkora pofátlanságot még a régi rendszerben sem mertek megengedni maguknak az elvtársak, ellentétben a mostani mutánsaikkal!
Mi lenne ha senki nem vizsgáztatná le az autóját, ilyen feltételekkel, bevonnának 350.000db forgalmi engedélyt?
Akkor ki vásárolná meg, ezt a rendkívül olcsó üzemanyagot?