Minden negyedik eladott termék sajátmárkás
Élelmiszer vásárlásánál majdnem minden negyedik forintot, összesen mintegy 300 milliárdot a boltláncok saját márkás termékeiért adtak ki a magyarországi vásárlók tavaly - közölte a Nielsen piackutató.
2010. február 13. szombat 11:37 - HírExtra
A cég legfrissebb felméréséből kiderül, hogy az élelmiszerek teljes bolti forgalmából 21 százalékról 23-ra emelkedett a kereskedelmi márkák részaránya 2009-ben az előző évhez képest. Háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál minden hatodik - több mint 50 milliárd - forint kereskedelmi márkás termékekért került a pénztárakba - állapítja meg a Nielsen 60 termékkategória bolti eladása alapján.
A diszkontok - forintban mért - élelmiszer-forgalmából 54 százalékra nőtt a saját márkás termékeit részaránya, míg a háztartási vegyiárunál és a kozmetikumoknál 56 százalékra.
Különösen az állateledel és a háztartási papíráru vásárlói részesítik előnyben a kereskedelmi márkákat, amelyekre értékben a kategória forgalmából 49, illetve 44 százalék jutott tavaly. Utánuk következnek a babaápolási cikkek 34 százalékos, a mélyhűtött élelmiszerek 36, és a reggeli cereáliák 33 százalékos részaránnyal.
Mennyiségben még nagyobb a kereskedelmi márkák piaci részesedése, mivel viszonylag olcsók: 49 százalékot vittek el a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok teljes bolti forgalmából tavaly, 3 százalékponttal többet, mint egy évvel korábban. Az élelmiszereknél a mutató 28-ról 30 százalékra nőtt.
A láncok saját márkái jelentős szerepet játszanak a vásárlók választásaiban. A megkérdezett fogyasztók csaknem 80 százaléka összehasonlítja a kereskedelmi márkák és a vezető gyártói márkák árait, mielőtt eldönti, hogy melyiket veszi meg.
Forrás: MTI