A korábban elrendelt légtérkorlátozásokat figyelmen kívül hagyva újra indít egyes járatokat hétfő estétől Németország két legnagyobb légitársasága, a Lufthansa és az Air Berlin.
2010. április 19. hétfő 20:08 - HírExtra
A két társaság szóvivője délután jelentette be a döntést. A Lufthansa még a nap folyamán mintegy 50 repülőgépet indít útnak, hogy az Egyesült Államokból valamint Dél-Amerikából, továbbá Afrikából és Ázsiából hazaszállítson mintegy 15 ezer ott rekedt utast. Mindkét légitársaság gépei alacsonyabb magasságban - a vulkáni hamufelhőt elkerülve -, különleges engedéllyel repülnek. A német légtérzárlat hivatalosan egyelőre kedd hajnali 2 óráig van érvényben.
Horvilda: ez az ELSŐ szempont :D A második, meg hogy milyen a kaja! :) Lufthansa kaját preferálom mind közül (és van már tapasztalatom, sokat repülök), az olasz járataikon meg megiszok vagy 4-5 kávét, olyan finom :)
tramcrash
2010. május 26. 11:15
Én pl elsők között jöttem velük haza Lisszabonból amikor ott ragadtam, és nem is került sok erőfeszítésembe. Voltak kollégák akik egy napo álltak sorban más társaságnál (nem mindenki ugyanazzal jött) teljesen hiába, és volt aki autóval nekiindult majd 200km után lerohadt :) Én meg elvoltam még 2 napot aztán szépen hazamentem, és még egy jót is ettem a repülőn, nagyon szeretem a kajájukat, mindig velük megyek olaszországba is, ahova viszonylag sokat kell járnom.
horvilda
2010. május 20. 15:46
Igen azért az nem egy utolsó szempont, hogy szerencsésen hazaérünk-e:D.Én is szeretek velük repülni:)
prekorall
2010. május 20. 13:27
Nem hiába az egyik legjobb társaság a Lufthansa. Tudják a dolgukat és nem izgulnak feleslegesen. Elég jó akciókat adnak mostanában,megéri velük utazni. Velük legalább haza is jut az ember:P:D
sotanita
2010. május 20. 12:27
Szerintem csak úgy adnak ki engedélyt felszállásra, hogy azt 100%-osan biztonságos, mert nem gondolom, hogy bármelyik társaság bevállalna egy olyan utazást, ami necces.
farkaska
2010. május 17. 10:05
KMarti:
Azért át lehet gondolni a dolgot. Mármint a légtérkorlátozás alapvetően azért jött be mert ott volt a hamu ahol a legtöbben röpködnek. De a hamu nincs mindenhol, el lehet kerülni, ahogy azt meg is tették, elrepülve alatta. Korlátozás meg azért kellett mert ha mindenki ott repült volna akkor nem lenne elég hely. A repülés irányítók pedig nem hülyék, a cikkben is olvasható hogy különleges engedélyt adtak ki. Ezt meg szerintem nem véletlenül. A lufthansának se érdeke hogy fölöslegesen lezuhanjanak a gépei, szóval valszeg egy jól átgondolt döntés volt
KMarti
2010. május 13. 12:42
Felesleges egy olyan szabály amely életeket menthet meg? Hmmm... érdekes a felfogásod.
Én személy szerint nem mertem volna felszállni a gépre, de gondolom nem vagyok így ezzel és voltak akik inkább nem kísérleteztek...
Nyilván a veszteségek miatt vannak az akcióik, bár én már a vulkán kitörés előtti árakra is rácsodálkoztam, azért évekkel ezelőtt ennyiért sehova sem lehetett volna elrepülni.
A hírlevéllel nekem csak az a problémám, hogy nem tudok angolul, ezért nem is iratkozom fel rá, úgy sem értem meg.:)
biztosuj
2010. május 13. 11:05
Pedig lehetséges, hogy itt fog dekkolni. Egyébként szerintem is nagyszerű húzás volt tőlük, azt viszont nem tudtam, hogy övék volt a legnagyobb veszteség... Ennek ellenére nem látok eddig árban változást. Szoktam kapni tőlük hírlevelet emailen, és most is tele vannak akciókkal... hát remélem nem mennek azért annyira gallyra. :S
prekorall
2010. május 10. 11:48
Végül nem lett annyira nagy gond. Nálunk csak egy Lufthansa járat lett törölve, de az is a német reptér miatt. Mostanra meg egyre több országból jönnek a hírek, hogy lehet repülni. osztrák, német, cseh, horvát, ír, angol
ggabi24
2010. május 7. 14:43
Azért csak nem lesz akkora probléma, mint a múltkor. Egyébként szerintem azért bukott nagyot a Lufthansa, mert a cég is hatalmas így többet veszít. Lépett egy bátrat és így utólag jól tette.
Azért át lehet gondolni a dolgot. Mármint a légtérkorlátozás alapvetően azért jött be mert ott volt a hamu ahol a legtöbben röpködnek. De a hamu nincs mindenhol, el lehet kerülni, ahogy azt meg is tették, elrepülve alatta. Korlátozás meg azért kellett mert ha mindenki ott repült volna akkor nem lenne elég hely. A repülés irányítók pedig nem hülyék, a cikkben is olvasható hogy különleges engedélyt adtak ki. Ezt meg szerintem nem véletlenül. A lufthansának se érdeke hogy fölöslegesen lezuhanjanak a gépei, szóval valszeg egy jól átgondolt döntés volt
Én személy szerint nem mertem volna felszállni a gépre, de gondolom nem vagyok így ezzel és voltak akik inkább nem kísérleteztek...
Nyilván a veszteségek miatt vannak az akcióik, bár én már a vulkán kitörés előtti árakra is rácsodálkoztam, azért évekkel ezelőtt ennyiért sehova sem lehetett volna elrepülni.
A hírlevéllel nekem csak az a problémám, hogy nem tudok angolul, ezért nem is iratkozom fel rá, úgy sem értem meg.:)