Zséda - "Gyaloglás az Életért" 2010
2010.június 5-én, nyolcadik alkalommal rendezi meg az Avon Magyarország a "Gyaloglás az Életért" kampányát a Városligetben: a mellrák elleni küzdelemre, a szűrés fontosságára, és a női összefogásra szeretnék felhívni a figyelmet.
2010. június 4. péntek 12:12 - Tamási Ágnes Anna
Első körben Molnár Orsolyát, az Avon Magyarország Marketing és Kommunikációs Vezetőjét kérdeztük.
Mit várhat a nagyérdemű Június 5-én és 6-án?
Ezen a kétnapos rendezvényen a legkiemeltebb kampány az
emlőrák leküzdése ellen folyik: a rákszűrés, valamint az önvizsgálat fontosságának tényét tárja fel. Ehhez kapcsolódóan hazánkban a sztárok közreműködésével, nyolcadik alkalommal rendezik meg a
„Gyaloglás az Életért” a
Városligetben. A 4 kilométeres séta és szűrővizsgálatok mellett zenés programokkal, játékokkal várjuk az érdeklődőket.
A tavalyi évhez hasonlóan az AVON idén is összefogott az Egészségliget rendezvénnyel, és közösen számos programmal várják a városligeti Napozórétre kilátogatókat az egészség és a szépség jegyében. A rózsaszín lufis rendezvényen részt vesz többek között Auth Csilla, az Animal Cannibals, Vásáry André és az Avon Magyarország arca, Zséda.
Mi a célotok a rendezvénnyel?
A megmozdulás célja mindig is az volt, hogy felhívjuk az emberek figyelmét arra, hogy igaz, a mellrák a nők leggyakoribb daganatos betegsége, de leküzdhető, megelőzhető. A kampány leginkább az élet melletti tüntetés, hiszen minden adott ahhoz, hogy a nők leküzdjék a gyilkos kórt, ha időben észlelik a problémát.
Milyen korosztály várható ezen a két napon?
Változó a korosztály. Igazából a tíz évesektől kezdve a hetven évesig, mindenki ott lesz, aki számít. De így is állítottuk össze a programokat!
Mennyi résztvevőre számítatok?
A résztvevők számra évről-évre nő. Tavaly kb. 5000 fő gyalogolt velünk - idén célunk, hogy még többen vegyenek részt a rendezvényen és támogassák az emlőrák elleni küzdelmet.
Zséda, az Avon Magyarország reklámarca is válaszolt néhány kérdésünkre, akitől megtudtuk, hogy miért is adta az arcát a termékek népszerűsítéséhez.
Milyen az Avon Magyarország arca lenni?
Nagyon-nagy örömmel teszek ennek a felkérésnek eleget immár negyedik éve, ami egyébként már teljesen az életem részévé vált. Az Avon egy olyan kozmetikai cég, amely a nők mellett áll több területen, legyen szó szépségápolásról, egészségről, munkavállalásról, vagy egy komoly társadalmi problémáról, a családon belüli erőszakról.
Amikor a felkérést kaptam az Avontól, akkor ezeket az érveket figyelembe vettem, hogy mit tesznek a gyengébbik nemért. Az, hogy a mellrák elleni küzdelemben is részt vesznek, egy különösen kiemelkedő eszme. Én nagyon büszke vagyok, hogy egy ilyen csapatnak a részese lehetek!
Hétköznapjaidban mennyire van ez jelen?
A gyilkos kór
Az emlőrák vagy mellrák az emlő sejtjeiből kiinduló daganatos megbetegedés. Leggyakrabban az emlő mirigyszövetéből, illetve a tejutak falát bélelő hámszövetből kiinduló rosszindulatú daganat. A tüdőrák után a második leggyakoribb rákos megbetegedés a világon (az összes rákos eset 10,4%-a, mindkét nemet beleértve), és az ötödik leggyakoribb rákhoz köthető halálok.] Csak a nőket vizsgálva azonban az emlőrák magasan a leggyakoribb rákfajta, előfordulásában és a halálos esetek arányában egyaránt. 2005-ben 502 000-en haltak meg emlőrákban a világon (ez a rákos halálesetek 7%-a, az összes haláleset csaknem 1%-a).Az emlőrákos esetek száma az 1970-es évek óta jelentősen emelkedett, amit részben a nyugati civilizáció modern életvitelének a számlájára írnak.
Állandó jelleggel ott van a mindennapjaimban. Nem csak a termékeket használom, de rendszeresen készítünk újabb és újabb fotókat a katalógusokba, kampányokhoz. Legújabb kedvencem a Gyerekbolygó kampány, ahol egy
mesebeli világba varázsolnak engem, olyanba, amilyet kisgyerekként álmodunk
A Június 5-ei rendezvényen milyen szerepet fogsz betölteni?
Természetesen részt veszek én is az Avon gyalogláson, és koncert is lesz.
Fellépsz az erőszak ellen, sőt van egy dalod az Ajtók mögött, ami erről szól. Hogyan született a dal?
Senki nem kért meg, hogy erről írjak. Mindenkiben van egy karmikus tüske. Furán hangzik, de évekig hordozok magamban történeteket. Naponta hallani, hogy minden ötödik nőt bántalmazzák, hetente meghal egy, kéthetente egy gyermek az életét veszíti. Sok asszony, és apróság retteg a saját otthonában, ahol a szeretetet, és a melegséget kellene kapnia. Úgy éreztem, hogy az én eszközömmel, ami a dal, amiben hiszek, meg tudja nyitni a kapukat.
Rengeteg levelet kaptam ezek után, ahol leírták a történeteiket, és éppen a szám hatására érezték azt, hogy nincsenek egyedül, és ami történik körülöttük, az nem csak az ő hibájuk. Szerintem nem az anyagi helyzettől függ, hogy valaki belesodródik-e ilyen kapcsolatba vagy sem, és a visszajelzések alapján sokan a dal hatására tudták csak megtenni az első lépéseket.
Mi a véleményed a mellrák elleni küzdelemről?
Nagyon nagy eredménynek tartom, hogy a mellrákról most már tabuk nélkül tudnak beszélgetni a nők. Sőt, sokan megbeszélik, és egymáson számon kérik, hogy voltak e már szűrésen az adott évben. Pár esztendeje sajnos erre még nem nagyon volt alkalom, hogy erről nyíltan társalogjanak. Nagy előrelépésnek tartom, hogy ez ilyen széles teret nyert, hiszen családokat, gyerekeket, fiatalokat is érint a betegség.