A hazai csoki a legjobb
Igazi hazafiak az oroszok csokievésben: háromnegyedük szerint a hazai gyártmányú mindennél finomabb, de mégis Milkát vesznek a legtöbben.
2010. július 11. vasárnap 23:07 - HírExtra
A csokoládé világnapja, július 11. alkalmából készített felmérés szerint az oroszok 73 százaléka finomabbnak tartja a hazai csokoládét az importáltaknál.
Édesszájú nép az orosz, a megkérdezettek 79 százaléka rendszeresen eszik csokoládét, a legtöbben (42 százalék) tejcsokipártiak. A keserűcsoki mellett 29 százalék tette le a voksát, a csokiszeletet azonban csak 5, a fehércsokit pedig 3 százalék kedveli legjobban.
Bár összességében az oroszok több mint fele hazai terméket nevez meg kedvenc csokoládéjának, a cégek versenyét tekintve amerikai vállalat a nyertes. A legkedveltebb márka ugyanis a Kraft Foods, termékeit - így például az Alpen Goldot és a Milkát - a megkérdezettek 28 százaléka választja előszeretettel.
Második helyre szorult 25 százalékkal az Oroszország (Rosszija) nevű csokoládégyár a Rosszijszkij, a Szudaruska és a Putyesesztvije nevű csokitábla gyártója. Harmadik a Babajevszkij konszern (22 százalék) a Vdohnovenyije és Babajevszkij fantázianevet viselő csokijával. A méltán híres Vörös Október (Krasznij Oktyabr) csokigyár leszorult a dobogóról, mindössze 20 százalék esküszik a gyár legismertebb termékére, az Aljonkára.
Az élmezőnytől messze leszakadva következik az amerikai Mars (14 százalék), a svájci Nestlé (6 százalék), majd a hazaiak közül a Rot Front (5 százalék), a Kornukov (4 százalék) és a Szladko (3 százalék).
A közvélemény-kutatás vasárnap közzétett adataiból az is kiderül, hogy inkább a nők hódolnak a csokievés szenvedélyének, a férfiak 60 százalékával szemben 75 százalékuk esik rendszeresen e megbocsátható bűnbe. Többen vannak nők a hazai csoki rajongói között is, 77 százalék szemben a férfiak 68 százalékával.
A csokoládé világnapját Franciaország javaslatára 1995 óta ünneplik meg minden év július 11-én.
Forrás: MTI