Menesztenék Keczer Lászlót
Kezdeményezi az önkormányzat a Pécsi Közlekedési Zrt. (PK) vezérigazgatója, a pécsi buszeladási ügyben gyanúsítottá vált Keczer László megbízásának visszavonását. A város emellett elvárja az ügylet miatt keletkezett 1,2 milliárd forintos vagyoni hátrány rendezését.
2010. szeptember 3. péntek 19:43 - HírExtra
"Egy ilyen rendőrségi vizsgálat után ez a minimum, amit meg kell tennie a városvezetésnek" - indokolta a tervezett lépést újságíróknak Nagy Csaba alpolgármester pénteken. Hozzátette: a város tárgyalásokat folytat a PK Zrt. kisebbségi tulajdonosával, mint befektetővel, szerződési kötelezettségei teljesítéséről, s e megbeszélések most kiegészülnek a vagyoni hátrány kérdésével is.
"Úgy gondolom, hogy ezt rendezni szeretnék és akarják is" - fogalmazott az alpolgármester. Nagy Csaba arra a kérdésre, hogy a városvezetésben felmerült-e a kisebbségi tulajdonosnak a PK Zrt.-ben gyakorolt menedzsmentjogainak visszaszerzése, azt válaszolta: a városnak a legkeményebb lépéseket kell megtennie az ügyben, ha a befektető nem teljesíti szerződési kötelezettségeit, melyek között szerepel a helyi járatú autóbuszpark cseréje. Illetve, ha bizonyossá válik, hogy Pécset vagyoni hátrány érte és azt nem kompenzálják.
A fideszes politikus annak kapcsán nyilatkozott, hogy rendőrség a napokban lezárta az ügyben indított nyomozást és a cégvezetővel szemben hűtlen kezelés miatt javasolt vádemelést az ügyészségnek. Az eljárás Páva Zsolt, Pécs fideszes polgármesterének feljelentésére indult tavaly júniusban, miután nyilvánosságra került, hogy a városi vagyonkezelő Pécs Holding Zrt. 51 százalékos és a Mecsekbusz Kft. 49 százalékos tulajdonában lévő és a baranyai megyeszékhely tömegközlekedését biztosító PK Zrt. korábban a városi vagyonkezelő és az önkormányzat megkerülésével 2,2 milliárd forint plusz áfáért eladta mintegy 150 buszból álló járműparkját a PK Zrt. és az LL Bus Kft. által létrehozott PK Busrent Kft.-nek.
A buszok egy része könyv szerinti értéken, másik része nullára leírva, 500-600 ezer forint közötti összegekért cserélt gazdát. A PK Zrt. azóta havi 1,2 millió forintért bérli a járművek darabját és 10 évre vonatkozóan egy összegben 2 milliárd forint plusz áfa rendelkezésre állási díjat fizetett a vevőnek. Az egy évig tartó nyomozás során szakértők bevonásával megállapították, hogy a buszok ugyan valós áron cseréltek gazdát, viszont az új tulajdonossal kötött bérleti szerződés már 1,2 milliárd forint vagyoni hátrányt okozott Pécsnek, s ezért a PK vezérigazgatója okolható.
Forrás: MTI