Megfiatalodott a fogyasztóvédelem stratégiája
A fogyasztóvédelem sokkal nagyobb súlyt kap a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) tevékenységében, és az új stratégiához szeptember 1. óta új szervezeti rendszer is társul - jelentette be Szász Károly, a PSZÁF elnöke a felügyelet szerdai sajtótájékoztatóján.
2010. szeptember 8. szerda 15:38 - HírExtra
Balogh László, a PSZÁF alelnöke elmondta: a pénzügyi termékek egyre bonyolultabbak, a fogyasztók és a szolgáltatók között aszimmetria áll fenn az informáltságban, a felkészültségben, tárgyalóerőben, a felügyeletnek ezért ellensúlyt kell képeznie.
A pénzügyi szektor tőkeerejét, jövedelmezőségét meg kell teremteni, de ügyfélbarát módon és tisztességes eszközökkel - hangsúlyozta.
A problémák megoldásának elsődleges színtere továbbra is a szolgáltató lesz. A felügyelet feladata az, hogy elérje - szükség esetén kikényszerítse -, hogy a szolgáltatók gyorsan, hatékonyan és ügyfélbarát módon intézzék a reklamációkat, panaszokat, s szabályozással, ajánlással kialakítsa a korrekt és méltányos fogyasztóbarát magatartást.
Ehhez olyan jogszabályjavaslat készül, amely előírja, hogy minden intézménynél legyen fogyasztóvédelmi felelős, amit a PSZÁF ellenőrizni fog - ismertette az alelnök.
Forrás: MTI