Debrcen, Gödöllő és Balatonfüred a kommunikálció élén
Debrecen, Gödöllő és Balatonfüred voltak a legjobban kommunikáló városok tavaly az Image Factory az Observer Médiafigyelő közreműködésével végzett kutatása szerint.
2010. szeptember 14. kedd 22:11 - HírExtra
A kommunikációs ügynökség kedden azt közölte az MTI-vel: azt vizsgálták, hogy mely települések médiamegjelenése volt a legvonzóbb. Ez alapján pedig három kategóriában hirdettek győztest.
A megyei jogú városok között második alkalommal nyert Debrecen, míg a nagyvárosok között Gödöllő végzett az élen. A kisvárosok között pedig immár harmadik alkalommal Balatonfüred lett az első.
A megyei jogú városok rangsorának dobogóján megismétlődött a tavalyi végeredmény, mivel amellett hogy Debrecen ismét győzni tudott, Szeged lett a második, Miskolc pedig a harmadik. Ennek kapcsán közleményükben kifejtették: "Debrecen 2009-ben is komoly erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy az ország második legnagyobb városa lévén a vidéki Magyarország fővárosaként jelenjen meg a nyilvánosságban".
Szeged elsősorban a színes kulturális rendezvényekkel, koncertekkel, valamint látványos válságkezelő lépéseivel biztosította be magának újra a második helyet. Miskolc pedig a hírmennyiség tekintetében volt kimagasló. Ugyan a negatív hírek számát tekintve a harmadik helyen áll (Pécs és Veszprém mögött), emellett a pozitív hírek aránya is itt a legnagyobb - írták.
A nagyvárosok versenyét a tavalyi hatodik helyezett Gödöllő nyerte meg. A második helyezett Szentendre éppen csak lecsúszott a kategória első fokáról, Keszthely pedig Gödöllőtől és Szentendrétől ugyan alaposan lemaradva, de a többi települést jócskán megelőzve futott be a harmadik helyére.
A kisvárosok listáján már zsinórban harmadszor Balatonfüred lett az első, mely a kutatások szerint tudatos stratégia eredménye. A város rendezvényeivel, kommunikációjával a Balaton kulturális fővárosa képet erősíti - írták.
"A 2009-es év kellemes meglepetését okozta" Százhalombatta, hiszen a tavalyi évhez képest huszonhárom helyet javítva szerezte meg az "ezüstérmet". Hasonlóan nagyot lépett előre Mohács is, amely a tavalyi 17. helyről lépett a harmadik helyre.
A városi internetes portálok is értékelték, amely kategóriában a tavalyi évhez hasonlóan ismét Pilisvörösvár honlapja lett a győztes - tették hozzá.
Az Image Factory kutatása a tízezer lakos feletti népességszámú magyarországi városok Budapest nélküli imázs rangsora, melyet az országos médiában 2008. november 1. és 2009. október 31. között megjelent, az Observer Budapest Médiafigyelő adatbázisában található sajtóhírek, valamint az adott települések honlapja alapján készítettek.
Forrás: MTI