1. Milyen szempontok érvényesültek az 1991-ben elfogadott Szerencsejáték Törvény és az ehhez tartozó miniszteri rendeletek módosításainál (az állam és a játékosok érdekeit szem előtt tartva)?
2. Milyen szempontok alapján engedélyezte több tízezer pénznyerő automata forgalomba helyezését a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH), illetve hogyan (nem) valósult meg a játékosok fogyasztóvédelmi joga?
3. Milyen kötelezettségeket írt elő az MKHE a gyártó cégeknek és az üzemeltetőknek, hogy a tiszta játék, a költségvetésnek járó adóbevétel ne legyen manipulálható mintegy 100 ezer pénznyerő automatánál éveken át? Vizsgálták-e az összes pénznyerő automatát?
4. A Szerencsejáték Felügyelet és az MKHE milyen ellenőrzési folyamatot biztosított a szerencsejáték tisztasága érdekében 1991-től 2010-ig? Készítettek-e beszámolót az általuk feltárt esetekről, az ellenőrzések gyakoriságáról? Fellelhetők-e az éves jelentések, illetve az előbb említettek dokumentációi napjainkban?
5. A még néhány évvel ezelőtti adat szerinti 30 ezer pénznyerő automata számlálójában lévő adatok üzemeltetők által bevallott valóságát kik ellenőrizték 1991 és 2008 között, illetve 2008-tól, amikor tudomást szereztek a szakhatóságok a manipulációs lehetőségekről?
6. Az üzemeltetők oldaláról állítják, hogy az ágazat 60 ezer egyénnek biztosít megélhetést. A különböző szakhatóságok miért nem vizsgálták meg ennek az állításnak a valóságtartalmát?
7. Miért nem vizsgálják meg a pénznyerő automaták valóságos adatforgalmát annak a kiderítése érdekében, hogy éveken át valójában mennyi adóbevételtől eshetett el a Magyar Köztársaság költségvetése?
8. A vizsgálat objektívítása csak a játékprogramok, az IEK (fekete doboz) minden egyes játékgépből való kiszerelése, sérülésének ellenőrzése, az ebben tárolt adatok havi kiolvasása, valamint három másik elektro-mechanikus számláló ellenőrzése után várható. Miért nem világítanak rá ezzel a manipulációkra?
9. A Szerencsejátékosok Országos Érdekvédelmi Közhasznú Egyesülete által a pénzügyminisztériumnak, valamint a Szerencsejáték Felügyeletnek 2008-tól több esetben benyújtott javaslatai miért kerülték el a szakemberek figyelmét?
10. Mi akadályozta meg abban a parlamentet, illetve a parlamenti képviselőket, hogy társaik által
két esetben is benyújtott, az üzletágban fennálló káoszt megszüntetni célzó módosító javaslataiat támogassák?
11. Milyen sorsa jutottak a szerencsejátékosok által benyújtott panaszok? Hogyan vizsgálták ki a jelzett észrevételeket? Az illetékes szervek milyen intézkedéseket foganatosítottak a játékosok érdekében?
12. A vizsgálat után választ kell kapni, hogy 1991-től a Szerencsejáték Felügyelet, és az MKHE által feltárt és kivizsgált szabálytalanságok, rendőrségi feljelentések milyen büntetőjogi szankciókat vontak maguk után? Mit tett a Pénzügyminisztérium, a Szerencsejáték Felügyelet és az MKEH a fent említett panaszok elkerüléséért, a tiszta adó és a tiszta játék megvalósulásáért?
13. Csak akkor tudnak a szakhatóságok hiteles, objektív, valóságos tényekre alapozott vizsgálatot végezni, ha az egyesületünk által felsorolt javaslatainkat a vizsgálat során figyelembe veszik (figyelembe veszik-e?).
+1. A vizsgálatnak mindenképpen példaértékűnek kell lennie, mivel nemcsak a milliárdos adóbevétel kiesésének felderítése a cél, hanem több százezer egyén megkárosítása is megköveteli ezt. A Magyar Köztársaság kormányának mindent meg kell tennie annak érdekében, hogy felderítse és kiderítse, vajon éveken át mi történt ezen a területen, kik azok csoportok, akik nemcsak az államot sarcolták meg, hanem emberek százezreit is tönkretették...