Tarlós autókat engedne a buszsávba
A főpolgármester haladéktalanul kezdeményezi a KRESZ módosítását annak érdekében, hogy azok az autók, amelyekben három ember ül, használhassák a buszsávot.
2011. június 2. csütörtök 13:05 - HírExtra
Tarlós István (Fidesz-KDNP) ezt a kezdeményezését a Budaörsi úti buszsáv megszüntetéséről tartott csütörtöki, rendkívüli sajtótájékoztatóján jelentette be.
Mint mondta, nyilvánvaló műszaki hibát okoz az, hogy a buszsáv megnyitását is magában foglaló beruházás még nem készült el, a buszsávot idő előtt helyezték forgalomba, s emiatt dugók alakultak ki.
A KRESZ módosításával egyidejűleg felülvizsgálják a beruházás műszaki tartalmát is. Ezzel kapcsolatban a főpolgármester közölte: az uniós projekt műszaki tartalmának megváltoztatása azt okozhatja, hogy vissza kell fizetni a kapott 100 milliós támogatást.
A hivatal azt is vizsgálja, hogyan fordulhatott elő az idő előtti forgalomba helyezés.
Tarlós István a hozzá intézett nyílt levelekkel kapcsolatban úgy fogalmazott: a főváros vezetésének figyelembe kell vennie budapesti érdekeket, de ez nem vidékellenességet jelent, ezért az "ismertségnövelő és bátorságfejlesztő kirohanásokat" nem akarja kommentálni.
A főpolgármester kitért arra, hogy a budapesti közlekedési lámpák hangolását is felülvizsgálják, mert a lámpaprogramok sok helyen nem megfelelőek, több kereszteződésben nincsenek a lámpák egymással összehangolva.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a sajtótájékoztatón azt mondta: csütörtökön a déli óráktól az autósok már használhatják a Budaörsi úti buszsávot, letakarják a táblákon az erre vonatkozó jelzést, az aszfalton áthúzták a "BUSZ" feliratot, és a rendőrök is segítenek az ott közlekedőknek.
Közlése szerint a beruházásnak további két eleme van: a Budaörsi út egy másik szakaszán és a Hegyalja úton is buszsávokat fognak kialakítani, de ezt már új sáv építésével. Eredetileg nem akartak P+R parkolót építeni, de most, hogy felülvizsgálják a műszaki tartalmat, ezt is figyelembe veszik.
Hozzátette: korábban nem készült forgalmi szimulációs vizsgálat, ezt most pótolni fogják. Az érintett szakaszokon olyan videós lámparendszer lesz, amely érzékeli, hogy mekkora dugó alakul ki, és ennek figyelembevételével állítja át a lámpa programját.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfőn alakított ki buszsávot a Budaörsi úton, az M1-es és az M7-es autópálya közös bevezető szakaszán a belváros felé vezető oldalon a Nagyszőlős utcai csomópontnál. Emiatt az autósok csak egy sávban haladhattak ezen a szakaszon, ezért jelentős torlódások alakultak ki. A beruházás egy uniós projekt keretében valósult meg, amelyet még 2008 decemberében egyhangúlag fogadott el a Fővárosi Közgyűlés.
Vitézy Dávid szerda este az MTI-nek elmondta, a projekt célja az, hogy a belvárosból a dugót oda helyezzék, ahol az kevesebb embert zavar, és a közösségi közlekedést előnyben részesítsék. Elismerte, hogy az elmúlt napokban fennakadások voltak a Nagyszőlős utcai csomópontban, ugyanakkor hozzátette, a Hegyalja úton akadálymentesen lehetett haladni.
Cser-Palkovics András, Székesfehérvár fideszes polgármestere szerdán nyílt levelet írt a főpolgármesternek, ebben a kialakult dugók miatt élesen kritizálta a Budaörsi út megváltozott forgalmi rendjét.
A Levegő Munkacsoport és az LMP szerdán közleményben üdvözölte a buszsáv kialakítását, de a párt megjegyezte: a bevezetésre "kapkodva és elnagyoltan került sor."
Budaörs polgármestere tárgyalásokat kezdeményezett a BKK-val a kialakult helyzet miatt. Wittinghoff Tamás (független) az MTI-hez csütörtökön eljuttatott, a főpolgármesterhez intézett nyílt levelében azt írta: az intézkedéssel olyan, régen látott dugókat generáltak, amelyek megkeserítik az agglomerációban élők mindennapjait.
Forrás: MTI