Az amerikai média gondja
Elégedetlen a távközléssel és tömegtájékoztatással foglalkozó kormányhivatal a médiával, de nem azért, amit jelent, hanem azért, amit nem - közölte a MainStreet.com amerikai online újság.
2011. június 18. szombat 13:24 - HírExtra
A Szövetségi Kommunikációs Bizottság (FCC) megállapítása szerint ugyanis az amerikai média egyre kevésbé tájékoztat a helyi hatóságok kezdeményezéseiről, ami csökkentheti a közvélemény súlyát a helyi kormányzatok felügyeletében. Más megfogalmazásban a média nem ellenőrzi eléggé a helyi hatóságokat.
A hivatal másfél évig tartó vizsgálata azt kutatta, hogy miként befolyásolja az új technológiák térnyerése, egyidejűleg a média bevételeinek csökkenése azt a módot, ahogy a média általában véve beszámol az eseményekről. A felmérés eredménye ellentmondásos: az internet ugyanis jelentősen bővítette a média általános hírszerző és -gyűjtő képességét, viszont a hagyományos publikációk jövedelmét csökkentette. Ezzel rákényszerítette őket arra, hogy csökkentsék a szerkesztőségek létszámát, illetve a helyi eseményekről szóló tudósítások mennyiségét, és inkább a "szaftosabb" vagy izgalmasabb országos témákkal foglalkozzanak többet.
Az FCC elnöke, Julius Genachowski a vizsgálat eredményét kommentálva aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy "a helyi sajtóban kialakuló űrt" mindmáig nem pótolta más média. "Márpedig minél kevesebb a minőségi tájékoztatás, annál kevésbé fogunk értesülni a helyi hatóságok hibás döntéseiről" - sajnálkozott az amerikai médiapolitikus.
A bizottság összegezése szerint e folyamat eredményeként a közvélemény nem lesz kellőképpen tudatában a közösséget érintő olyan problémáknak, mint a korrupció és a közpénzek pazarlása, ami viszont aláássa a demokrácia működését a helyi szinteken.
A testület olyan biztató jeleket is tapasztalt, amelyek némileg ellensúlyozzák a kifogásolt tendenciákat. Így például olyan komoly médiumok, mint a The Huffington Post és a The New York Times az utóbbi időben nagyobb forrásokat összepontosítanak "szuper helyi online tudósításra", és országszerte számos portált indítottak helyi közösségek igényeinek kielégítésére. Ezek a kezdeményezések azonban egyelőre csak azt igazolták, hogy az ilyen hírek fontosak - azt még nem, hogy jövedelmezőek vagy legalább fenntarthatóak, következésképpen érdemes velük foglalkozni nagy sajtószervezetek keretében is.
Az FCC egy lépéssel túl is megy a helyzet jelzésén: a kommunikációs hivatal azt ajánlja, hogy az amerikai szövetségi kormány évi több mint egymilliárd dolláros hirdetési keretéből a lehetőségek függvényében biztosítson nagyobb részt a helyi média számára, és így növelje annak jövedelmét - emelte ki a jelentésből a Mainstreet.com
Forrás: MTI