Környezettudatosabbak vagyunk
A 2005-ben mért 30 százalékról 2011-re jóval 50 százalék fölé nőtt azon fogyasztók aránya, akik környezeti szempontokat is figyelembe vesznek a termékek és áruk vásárlásakor, a csomagolások környezeti hatása és újrahasznosíthatósága a fejlett országokban már a negyedik legfontosabb döntési szemponttá vált a kényelem, a termék tulajdonságai és a mérete után - derült ki a Tetra Pak környezettudatos vásárlói magatartást vizsgáló kutatásából.
2011. november 28. hétfő 12:23 - HírExtra
A cég 10 országban 6.600 vásárló és 200 iparági szereplő bevonásával készített kutatásában a megkérdezett vásárlók 88 százaléka mondta azt, hogy előnyben részesíti az újrahasznosítható csomagolásban árusított termékeket.
A közlemény szerint a fogyasztók egyre inkább arra törekszenek, hogy a környezetvédelmi ügyekről is jól informáltak legyenek: a válaszadók 60 százaléka azt állította, hogy már olyan összetettebb környezetvédelmi fogalmakkal is tisztában van, mint például az öko-lábnyom.
A felmérésben a megkérdezettek közel 70 százaléka állította, hogy az elmúlt 12 hónapban tudatosan és aktívan kereste a környezet védelmével kapcsolatos lehetőségeket és információkat, szemben a 2005-ben mért 40 százalékkal.
A vásárlók 90 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az ételek és italok csomagolását szelektíven gyűjti, ám a közleményben megjegyzik: a fogyasztók előszeretettel vallják környezettudatosabbnak magukat annál, mint amennyire a valóságban azok.
Valójában a szelektív gyűjtésben résztvevők aránya még a legfejlettebb országokban is csak 60-70 százalék körül mozog, Magyarországon mintegy 20-30 százalék. A közlemény szerint a vásárlói és iparági kutatás egyaránt kimutatta, hogy a vásárlók a termék árának és minőségének megtartása mellett egyre jobban figyelnek a környezetvédelmi elvárásokra és ezért egyre környezettudatosabban kívánnak vásárolni: 28 százalékuk akkor is környezetbarát csomagolásba árult terméket választana, ha az többe kerülne.
Forrás: MTI