A 2015-ös alapítású Modern Media Group Habony Árpád és Győri Tibor cége, mindketten a miniszterelnök belső köréhez tartoznak, Győri korábban miniszterelnökségi államtitkár és a miniszterelnök jogi tanácsadója volt.
A szintén tavaly tavasszal indult Lokál a Simicska-érdekeltség Metropol versenytársa az ingyenes lapok piacán, és online verziója is működik. A nagy állami és önkormányzati hirdetéskampány nyáron indult mindkét felületen, az átlátszós adatigénylésekből kiderül, hogy fél év alatt több százmillió forint került így a két tanácsadó lapjához.
A Lokállal a budapesti kerületek jelentős része szerződött, rendszeresen megjelentek benne kormányzati kampányok, tízmilliókat költöttek olyan nagy állami cégek, mint az MVM vagy a Szerencsejáték Zrt., de jelentős hirdető volt a Magyar nemzeti Üdülési Alapítvány is.
Néhány kampány költségeiről pontos adatok is kiderültek, így például közel 50 millióért népszerűsítették Paks 2-t, Kocsis Máté 8 millió forint kerületi pénzt költött a józsefvárosi vezetés reklámozására, az Operettszínház pedig 17 milliós barterszerződést kötött a kiadóval.
ami elég jelentős pénzmennyiségnek tűnik alig fél év alatt egy frissen indult újságnál.